هشدار درباره تجمع مردم در بوستان‌های خراسان جنوبی


هشدار درباره تجمع مردم در بوستان‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به تجمع مردم در بوستان‌ها لازم است بنرها و پیام‌های اطلاع‌رسانی و هشداردهنده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این مکان‌ها نصب شود.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در شصت و هفتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند و کوشش کادر درمان، اصناف و مردم، بخش زیادی از خیز چهارم کرونا کنترل شده است.

وی اظهار داشت: میزان بستری‌ها در همه استان‌ها رو به کاهش است اما ادامه این کاهش منوط به استمرار محورهای اصلی مبارزه با بیماری یعنی رعایت دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات غیرضروری و دورهمی‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونا همچنان بالا است اضافه کرد: امیدواریم با تداوم سیر نزولی تعداد مبتلایان، شاهد کاهش فوتی‌ها نیز باشیم.

وی به موارد مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: روند تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است که تاکنون افراد بالای ۸۰ سال و کادر درمانی از واکسن استفاده کرده‌اند و به زودی واکسن در اختیار افراد بالای ۷۵ سال و بیماران خاص نیز قرار خواهد گرفت.

نبی‌زاده افزود: همچنین در این جلسه لزوم کنترل مرزهای استان برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای جهش یافته مجددا مورد تاکید قرار گرفت و بنا شد اقدامات نظارتی در این خصوص افزایش یابد.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست به ارائه گزارش درخصوص نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری پرداخت.

سید علی حسینی گفت: ۱۲ هزار و ۸۳۴ دانش‌آموز پایه نهم در ۳۵۴ حوزه امتحانی و در پایه دوازدهم ۵ هزار و ۶۳ دانش‌آموز در ۸۵ حوزه امتحان نهایی حضور دارند.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یافته است افزود: فاصله بین صندلی‌ها نیز ۲ متر در نظر گرفته شده و تیم‌های نظارتی با همکاری مرکز بهداشت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حین برگزاری امتحانات نظارت خواهند داشت.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس استان برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده شده است و فضای برگزاری امتحانات نیز به صورت مداوم قبل و بعد از آزمون ضدعفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر حوزه امتحان نهایی مراقب سلامت و برای پایه نهم رابط سلامت در نظر گرفته شده است ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در راستای پرهیز از تجمع دانش‌آموزان و والدین در ورودی مدارس و سالن امتحانات انجام گرفته است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۲۵ اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و سرایان در خراسان جنوبی به رنگ نارنجی (پرخطر) و نهبندان، سربیشه، بشرویه، درمیان، زیرکوه و خوسف دارای رنگ زرد (خطر متوسط) هستند. در حال حاضر هیچ نقطه آبی (کم‌خطر) در این استان وجود ندارد.

خراسان جنوبی فروردین امسال وارد موج چهارم کرونا شد و به گفته مسوولان استانی هنوز آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نزولی نشده است زیرا روند نزولی فوتی‌ها چند هفته بعد از کاهش بستری‌ها رخ می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار