مار کوتوله پارسی برای اولین بار در آوج مشاهده شد


مار کوتوله پارسی برای اولین بار در آوج مشاهده شد

قزوین - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج گفت: مار کوتوله سرسیاه پارسی برای اولین بار در این شهرستان مشاهده و ثبت شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، احسان خسروی با اعلام این خبر اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آوج طی پایش و بررسی در زیستگاهها موفق به ثبت تصویر گونه مار کوتوله پارسی در ارتفاعات سرد سیر و کوهستانی بخش مرکزی آوج در ارتفاعات بالای ۲ هزار متر شدند.
وی افزود: مار کوتوله پارسی از سرده مار کوتوله است ، طول این مار حداکثر ۴۰ سانتی متر بوده و ۷ سانتی متر دم دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج با اشاره به اینکه تغذیه اصلی این مار از حشرات، عنکبوت ها و مارمولک ها می باشد، گفت: زیستگاه مار کوتوله پارسی معمولاً زیر سنگ ها و صخره ها می باشد و فصل تخم گذاری آن نیز در تابستان بوده و معمولاً بین چهار تا هشت تخم می گذارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج همچنین ابتدای اردیبهشت ماه جاری از مشاهده و تصویر برداری یک قلاده گربه وحشی در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج خبر داده بود.

به گفته وی محیط بانان منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع شهرستان آوج در حین گشت و کنترل با یک قلاده گربه وحشی مواجه و از این گونه گربه سان تصاویر گرفته و مشاهده این حیوان در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج تایید و به ثبت رسید.

خسروی افزود: در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج تاکنون حضور ۳ گونه از خانواده گربه سانان شامل سیاهگوش، گربه جنگلی و گربه وحشی ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات