کسی نمی‌تواند مدعی گرفتن اذن رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات باشد


کسی نمی‌تواند مدعی گرفتن اذن رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات باشد

تهران- ایرنا-سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب گفت: بعد از بیانات رهبر انقلاب در مورد حضور اشخاص در انتخابات، پرونده کسانی که داعیه‌دار گرفتن اذن رهبری هستند بسته شده است.

«غلامرضا نوری قزلجه» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره انتخاب شوندگان با گرمی بیشتری برای حضور در عرصه رقابت اعلام آمادگی کردند و این فرصت خوبی برای کشور است که آن را به فال نیک می گیریم.

نماینده مردم بستان‌آباد با بیان اینکه نامزدهای همه جریان‌های سیاسی کشور که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، در انتخابات حضور دارند، تصریح کرد: امیدواریم در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان هم این ترکیب حفظ شود و همه جناح‌های سیاسی نماینده داشته باشند و این می‌تواند انگیزه حضور مردم در انتخابات را تقویت و سطح مشارکت را افزایش دهد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: نهادهای برگزار کننده انتخابات باید با ساز و کارهای قانونی برای افزایش شعب را پیش بینی کرده و درباره نحوه رای گیری تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا با توجه به شیوع بیماری کرونا رای دهندگان با آرامش خاطر پای صندوق‌های رای حضور یابند.

فضای مجازی ظرفیت زیادی برای افزایش میزان مشارکت دارد

نوری قزلجه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در زمینه انتخابات گفت: اگر این فضا بصورت صحیح مدیریت شود ظرفیت زیادی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات فراهم می‌شود. زیرا در شرایط فعلی از سخنرانی‌های انتخاباتی خبری نیست و همه موضوعات مرتبط با انتخابات در بسترهایی مانند کلاب‌هاوس و فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد توانمندی در این دوره برای رقابت در انتخابات شرکت کرده اند، تصریح کرد: علاوه بر مشارکت پرشور، انتخاب فرد اصلح هم یک اصل مهم درانتخابات است. امیدواریم داوطلبان ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در چارچوب وضعیت ومنابع کشور ارائه دهند و برنامه‌های خود را بصورت دقیق، روشن و عملیاتی در همه حوزه‌ها برای مردم تبیین کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس تاکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری باید برنامه‌های مشخص خود را در حوزه سیاست خارجی به مردم ارائه دهند و نوع روابط خود با کشورها را مشخص کنند، زیرا با مدیریت تنش‌ها می‌توان هزینه‌های کشور را کاهش داد و آینده روشنی برای کشور ترسیم کرد.

داوطلبان وعده‌های آرمانی ندهند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود وعده‌های آرمانی به مردم ندهند و در همه زمینه‌ها برنامه‌های مشخص، مدون، قابل اجرا و عملیاتی با توجه به سوابق خود ارائه کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: داوطلب ریاست جمهوری باید اطلاعاتی در حد یک کارشناس عمومی در همه حوزه‌ها داشته باشد و به موضوعات مختلف کشور مسلط باشد تا بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند و برای برون‌رفت از وضعیت موجود راهکار جدید و مطلوب ارائه دهد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد انتخابات گفت: ایشان نظر خود درباره حضور اشخاص را در انتخابات بیان کردند و گفتند «بنده در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم. در دوره‌های گذشته افرادی که قصد کاندیداتوری داشتند، نظر من را می‌پرسیدند که می‌گفتم نه موافقم نه مخالفم یعنی نظری ندارم اما در این دوره گفتم همین مطلب را نیز نمی‌گویم. افرادی که بین خود و خدا، معتقدند که شایستگی و شرایط قانونی را دارند وارد شوند و مردم نیز با دیدن برنامه‌های آنان، انتخاب کنند».

نوری گفت: با این بیانات رهبر انقلاب، پرونده کسانی که می گویند با اذن رهبری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام بسته می‌شود و کسانی که در عرصه رقابت حاضر شدند، نمی‌تواند در این زمینه ادعایی داشته باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: رهبر انقلاب در این سخنرانی همچنین فرمودند کسانی که بین خود و خدا به این نتیجه رسیدند که می‌توانند برای کشوری کاری انجام دهند، بر اساس توانمندی در عرصه رقابت حضور یافته‌اند و مسلما مردم با دیدن برنامه و توانمندی آنان درعرصه مدیریتی تصمیم خود را خواهند گرفت و خیر و صلاح کشور هم با انتخاب و حضور گسترده مردم رقم می‌خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی