موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به تخریب مقر رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی


موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به تخریب مقر رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی

ایرنا نوشت: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تخریب دفاتر رسانه‌های بین المللی در غزه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی، بدون محکوم کردن این جنایت و نقض آشکار مقررات بین المللی، به ابراز نگرانی اکتفاء کرد و گفت: امنیت خبرنگاران و همکاران آن ها حیاتی است.

پیتر استانو روز دوشنبه در نشست خبری از بروکسل این مطلب را بیان کرد و افزود که فعالیت آزاد رسانه‌ها برای اتحادیه اروپا حائز اهمیت است. وی مدعی شد که مطبوعات باید بتوانند به صورت مستقل درباره حوادث گزارش کنند. این مساله به گفته سخنگوی جوسپ بورل، به ویژه در جریان بروز درگیری‌ها با هدف انغکاس اطلاعات بی طرفانه تحولات بیشتر اهمیت پیدا می‌کند

رژیم صهیونیستی روز شنبه با حمله به برج الجلاء در غزه که محل استقرار خبرنگاران خارجی بود، سعی کرد تا با هدف قراردادن دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی که اخبار غزه را پوشش می دادند، صدای رسانه ها را خاموش کند و مانع انتشار اخبار مربوط به جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شود.

دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در برج الجلاء قرار داشت که اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

ساختمان ۱۳ طبقه این برج روز شنبه هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. علاوه بر دفاتر رسانه های خبری در این ساختمان همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی و منازل مسکونی وجود داشت.

حمله به برج الجلاء موجب شد بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی و نیز شخصیت های جهانی آن را محکوم کنند و تلاش های رژیم صهیونیستی را که مرتکب این خفت شده بود را در راستای خاموش کردن صدای رسانه ها و در نهایت منتشر نشدن جنایات صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین ارزیابی کردند.

استانو در نشست امروز بیان داشت که اقدام رژیم اسرائیل در تخریب ساختمان الجلاء در جلسه روز سه‌شنبه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد. وی افزود: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این جلسه را در پی خشونت‌های بشدت نگران کننده در غزه و سرزمین‌های فلسطین اشغالی تشکیل داده تا دیپلمات‌ها درباره نحوه کاهش تنش‌ها در منطقه گفت‌وگو کنند.به گفته استانو وزرای خارجه اتحادیه اروپا فردا درباره اقدامات بعدی اتحادیه در خصوص حوادث غزه تصمیم‌گیری می کنند.

وی یاداور شد که از زمان آغاز درگیری‌ها در فلسطین، جوسپ بوربل با طرف‌ها و شخصیت‌های سیاسی در تماس بوده تا اطمینان حاصل کند که خشونت‌ها متوقف شود و غیرنظامیان محافظت شده و کشته نشوند. سخنگوی بورل عنوان کرد که مذاکرات برای حل درگیری‌های کنونی و ریشه تنش‌ها در جریان است.

311311

کد خبر 1516000

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی