رواق قلم بستری برای تربیت هنرمند متعهد 


رواق قلم بستری برای تربیت هنرمند متعهد 

مجید خوبی زاده گفت: از آنجایی که توجه به مباحث هنری در کنار فعالیت های فرهنگی ضرورت داشته و بایستی بستری برای تربیت هنرمندان متعهد در سطح کانون های فرهنگی و هنری فراهم می شد و خوشبختانه با راه اندازی رواق قلم این فرصت فراهم شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از حضور در نشست وبیناری استان یزد خبر داد و گفت: این نشست با محوریت شروع مشورتی رواق قلم طرح ملی ایران قوی برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: این طرح ملی سال گذشته در دومین رویداد ملی فهما به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق راه اندازی شده و استان یزد به عنوان معین رواق قلم انتخاب شد.


وی بیان کرد: رواق قلم یکی از 12 رواق در طرح ملی ایران قوی است که به منظور شناسایی، رشد و معرفی نویسندگان، شعرا و اصحاب قلم درسطح کانون های فرهنگی هنری شکل گرفته است.


خوبی زاده ادامه داد: علاقمندان به شرکت در رواق قلم می بایست در رشته‌های داستان کوتاه، داستان بلند، رمان، شعر کلاسیک، شعر نو، قصه نویسی، دلنوشته، خاطره نویسی، آثار خود را به سامانه بچه‌های مسجد ارسال کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: از آنجایی که توجه به مباحث هنری در کنار فعالیت های فرهنگی ضرورت داشته و بایستی بستری برای تربیت هنرمندان متعهد در سطح کانون های فرهنگی و هنری فراهم می شد و خوشبختانه با راه اندازی رواق قلم این فرصت فراهم شد.


وی با اشاره به این که امسال ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طرح بهارانه فهما را برای اجرا در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد نظر گرفته است، اظهار کرد: برنامه های بهارانه فهما در ۲ شبستان فرهنگ و هنر برنامه ریزی شده است و کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست در شبستان فرهنگ ذیل رواق های نور، همدلی، کتاب و دانش و در شبستان هنر نیز در ذیل رواق های سرود، قلم و ترنج فعالیت کنند.


خوبی زاده هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد جای دارند بنابراین ما باید با اجرای برنامه های متنوع زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به مساجد فراهم کنیم.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه با بیان این مطلب که کانون های فرهنگی هنری می توانند با بستر سازی برای تربیت نسل نوجوان و جوان برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری می توانند با استفاده از ظرفیت مسجد، استعدادیابی و پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان، نقش مهمی در تربیت هنرمند متعهد ایفا کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان