معاون شهردار: 3هزار میلیاردتومان برای توسعه محلات تهران اختصاص یافت


معاون شهردار: 3هزار میلیاردتومان برای توسعه محلات تهران اختصاص یافت

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: سال گذشته 2 هزار میلیارد و امسال سه هزار میلیارد تومان در بودجه شهرداری به طرح های توسعه محلی اختصاص دادیم.

به گزارش ایرنا، حامد مظاهریان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح توسعه محلات تهران یکی از تغییرات بزرگ در شهر است که طی ۲ سال گذشته دنبال کردیم و توانستیم طرح های شهری را به محله ها ببریم تا توسعه برای زندگی مردم ملموس باشد.

وی همچنین درباره بودجه امسال شهرداری، افزود: بودجه امسال شهرداری کاملا شفاف است اما در گذشته برخی تبصره های بودجه مشخص نبود که چطور هزینه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بودجه امسال منابع خصوصی و اختصاصی از هم تفکیک شدند و اگر شورا بودجه ای را برای پارکینگ تعیین می کند دیگر امکان استفاده از آن در جای دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۹ هزار میلیارد تومان برای بودجه مشارکتی در نظر گرفتیم، گفت: در گذشته این طور نبود و در حال حاضر هزینه ها در پایان سال انتشار عمومی پیدا می کند.

به گفته مظاهریان، ۳۹ درصد از بودجه به موضوع حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته که در شرایط کرونا این حرکت بزرگی است و از سوی دیگر، ۱۰ درصد از بودجه را به پرداخت دیونی که از قبل به یادگار مانده و هفت درصد از بودجه نیز به دیون پیمانکاران اختصاص دادیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه یکی از موارد مهم در حوزه مدیریت شهرداری مقابله با فساد است، گفت: در این دوره با شفافیت حاصل شده توانستیم فسادها را برملا و با آن مقابله کنیم؛ اینکه شهرداران مناطقی که مرتکب فساد می شوند در همان دوره مورد برخورد قرار می گیرند و برکنار می شوند از افتخارات این دوره است.

وی ادامه داد: در سازمان بزرگی مانند شهرداری تخلف و فساد وجود دارد اما اگر جاهایی تخلف می شود، مماشاتی نیست و به صورت آشمار این موارد را با مردم در میان می گذاریم.

شهرداری سازمان متورمی است

وی با اشاره به اینکه شهرداری سازمان متورمی است، گفت: تورم سازمانی در همه سازمان ها وجود دارد اما چون شهرداری بودجه ندارد و مردم مستقیم هزینه پرداخت می کنند باید چابک شود. در این دوره به جای تعدیل به صورت طبیعی اجازه دادیم سازمان سبک تر شود.

معاون شهردار تهران افزود: در شروع این دوره انتصاب ها مشخص نبود اما توانستیم دایره انتصاب ها را وسیع کرده و در معرض افکار عمومی قرار دهیم و در جاهایی بین افراد رقابت ایجاد کنیم تا به مدیریت دست یابند. این شروعی شده است که مدیران بتوانند فرایند انتصاب را قابل گفتگو کنند.

وی ادامه داد: نظام جبران خسارت که یکی از وظایف سازمانی است‌ و به بحث اجتماعی باز می گردد از دیگر موارد مورد تاکید در این دوره است؛ فردی که در سازمانی کار می کند باید بداند در دوران بازنشستگی چه شرایطی دارد و در این راستا حقوق بازنشستگان را از سال گذشته ۹۰ درصد افزایش دادیم.

هوشمندسازی سیستم های اطلاعاتی در شهرداری تهران

مظاهریان به هوشمندسازی سیستم های اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: در شروع دوره پنجم کسی در مورد تعداد نیروهای شهرداری نمی توانست پاسخگو باشد اما امروز سامانه ای داریم که در لحظه می توانید افزایش و کاهش نیروها و فهرست کامل کارکنان شهرداری را ببینید.

وی خاطر نشان کرد: همیشه قبل از انتخابات تعداد زیادی به نیروهای شهرداری اضافه می شد که بدترین سال در این مورد، مربوط به سال های ۹۵ و ۹۶ بود که حدود ۱۲ هزار نفر به این سازمان اضافه شده است.

مظاهریان ادامه داد: ۵۴ هزار نیرو، نیاز شهرداری تهران است که طی سال ها به این رقم افزوده می شد اما از سال ۹۶ کارکنان را زیر ۶۰ هزار نفر رساندیم که این موضوع بدون نارضایتی و از طریق بازنشستگی های تشویقی به نتیجه رسید.

وی با اشاره به فعالیت سامانه شفافیت گفت: در سامانه شفافیت ۱۶ آیتم را به نمایش می گذاریم از جمله اسامی کارمندان و مدیران شهرداری و یا معاملات بزرگ و متوسط شهرداری در این سامانه قابل رویت است از این رو کسی نمی تواند قراردادی در شهرداری ببندد که در سامانه منتشر نشود.

استخدام در شهرداری تهران یک مکانیزم پیچیده است

مظاهریان با بیان اینکه استخدام در شهرداری یک مکانیزم پیچیده است، گفت: استخدام باید مسیر خود را طی کند افرادی که قرارداد یک ساله دارند قوانین در بعضی موارد ما را مکلف به استخدام کرده است؛ مثلا در تبصره بودجه ۱۴۰۰ کشور ایثارگرانی را باید به کارگیری کنیم و این بین سازمان ها و ادارات تقسیم شده است و درباره قرارداد با کسانی است که مدال می آورند این هم عدد قابل توجهی نیست معمولا اینها منطبق با قوانین بالادستی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰ نفر با فراخوان عمومی و آگهی در همشهری را جذب کردیم؛ افرادی با میانگین سنی ۳۲ تا ۳۶ سال و یک نهاد بیرونی هم آزمون را برگزار کرد و آنان از بهمن جذب شدند تا نیاز های شهرداری را ر این بخش مرتفع کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید