رعایت بهداشت مرغداری های حوزه آبریز سد ایلام الزامی است


رعایت بهداشت مرغداری های حوزه آبریز سد ایلام الزامی است

ایلام- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: رعایت مسایل بهداشتی در دفع فضولات دامی در واحدهای مرغداری حوزه آبریز سد ایلام الزامی است و واحدی که آیتم های بهداشتی را رعایت نکند تمدید مجوز نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز دوشنبه در سومین نشست بررسی وضعیت مرغداری های حوزه سد ایلام اظهار داشت: دغدغه اصلی ما حفظ سلامت آب و رعایت مسایل بهداشتی و سلامت مردم است.

وی تاکید کرد: اگر این واحدها دارای مشکل هستند باید به جای حذف آنها، به دنبال راهکار و چاره جویی برای حذف موارد آلاینده باشیم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا و بازرسی و نظارتی حامی تولید هستند و نیاز است که کارشناسان دستگاه های اجرایی استان نیز پای کار باشند و نگاه بسته ای به تولید نداشته باشند.

رستمزاد گفت: ما به دنبال پیدا کردن راهی برای مانع زدایی از تولید هستیم و در خصوص مشکل این مرغداری ها حتی نظر دستگاه های نظارتی و قضا، حذف و جمع آوری این واحدهای تولیدی نیست زیرا در این شرایط که بیشتر استان های کشور با مشکل تامین مرغ مواجه اند، استان ایلام هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام نظر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و حفاظت محیط زیست می توان با ایجاد سبتینگ و لاشه سوز بیش از ۹۰ درصد مشکل آلودگی این واحدها را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: بازرسان دستگاه های نظارتی به بازدید این واحدها بروند و هر مرغداری چک لیست اعلامی معاونت بهداشتی را رعایت نکند مجوز آن از سوی جهادکشاورزی صادر نمی شود.

وی افزود: تلاش ما حمایت از تولید است و می خواهیم وضعیت واحدهایی که دارای آلایندگی در حوزه آبریز سد هستند، ساماندهی کنیم و غیر مجاز ها را به رعایت الزام های بهداشتی ملزم کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار جهادکشاورزی ۴۸ واحد مرغداری در حوزه آبریز سد ایلام فعالیت دارند که بر اساس مصوبه این نشست، تمدید مجوز آنها منوط به رعایت الزامات بهداشتی است.

استان ایلام دارای بیش از ۳۸۰ واحد مرغداری است که ماهانه سه برابر میزان مصرف بازار استان مرغ تولید می کنند و اکنون استان ایلام به عنوان استان معین تامین کننده مرغ خوزستان مازاد مرغ را به این استان ارسال می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...