2 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در ستاد توسعه خاوران سربیشه به امضا رسید


2 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در ستاد توسعه خاوران سربیشه به امضا رسید

بیرجند - ایرنا - فرماندار سربیشه گفت: 2 تفاهم‌نامه سرمایه گذاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 208 میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران شهرستان امضا شد.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ فقره تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تولید فرآورده‌های نسوز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۲۶ نفر بین ستاد توسعه خاوران شهرستان سربیشه، شرکت‌ تهیه و تولید مواد نسوز کشور و شرکت فرآورده‌های نسوز آتش‌پا امضا شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها در شهرک صنعتی سربیشه آغاز شده است، اضافه کرد: یک تفاهم‌نامه با شرکت فرآورده‌های نسور آتش‌پا در زمینه تولید منیزیت کلسینه به امضا رسید.

محمدی ادامه داد: این طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، اشتغال ۹۶ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه دیگر با شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور در زمینه دولومیت کلسینه با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد تومان و اشتغال ۳۶ نفر به امضا رسید.

فرماندار سربیشه بیان کرد: سرمایه‌گذاری این ۲ طرح‌ صنعتی بیش از پنج برابر اعتبارات عمرانی تخصیصی خراسان جنوبی به شهرستان در سال گذشته است.

محمدی بر استفاده از ظرفیت ستاد توسعه خاوران در تحرک‌بخشی به اقتصاد استان و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی توسعه خاوران با هدف مانع‌زدایی، تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دارای مزیت‌ و اولویت در استان از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

۶ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۷۳ میلیارد ریال سال گذشته در شهرستان سربیشه صادر و برای ۵۹ نفر شغل ایجاد شد.

سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟