دوهنرمندپیشکسوت سینمای مستند کشور در جشنواه میراث یادگار تجلیل می‌شوند


دوهنرمندپیشکسوت سینمای مستند کشور در جشنواه میراث یادگار تجلیل می‌شوند

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: همزمان با جشنواره میراث فرهنگی یادگار به پاس سالها تلاش دو هنرمند پیشکسوت و موفق عرصه سینمای مستند کشور، آرد عطارپور، تهیه کننده و کارگردان و رضا تیموری فیلمبردار سینمای مستند تجلیل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسماعیلی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:جشنواره فیلم یادگار با هدف معرفی و تقویت میراث فرهنگی کشور با استفاده از ابزار فیلم و سینما به میزبانی قزوین و در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: آرد عطارپور متولد ۱۳۴۱ ، آثار متعدد و موفقی در حوزه تاریخ و باستان شناسی کارگردانی کرده است که از آن میان می‌توان فیلم‌های موفق شامل مجموعه تاریخ تجارت، عاشورا در ابیانه، ساحل خرچنگ‌ها، پرنیان، از شمس تا شمس، خلیج‌فارس، صد و یک سال بلدیه، پرسپولیس – شیکاگو و رویای سیاه را نام برد.

اسماعیلی تصریح کرد: علاوه بر آن آرد عطارپور به عنوان تهیه کننده نیز آثار دیگری با موضوع تاریخ و باستان شناسی مانند منم داریوش، داستان چند هزار ساله یک شهر، کاخ گلستان، غرقاب، ایران در اعلان، خانه‌ام روی تپه هست، تا انتهای تیره بهار، میدان بی حصار و آثار پرشمار دیگری را در کارنامه خود دارد.

وی اضافه کرد: عطارپور جوایز زیادی را در طی سال‌های متمادی فعالیت از جشنواره‌ای معتبری همچون کراکو، گوانگ ژو، فجر، حقیقت، خانه سینما، یادگار، کیش دریافت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: همچنین رضا تیموری متولد ۱۳۵۵ ، از فیلمبرداران موفق و به نام کشور است که در عرصه سینمای مستند کشور آثار موفق بسیاری را فیلمبرداری کرده و جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.

وی تاکید کرد: از آثار شاخص فیلمبرداری های او می‌توان به مستندهای غرقاب، دماغ به سبک ایرانی، شهر بر گذر آب، بر گیسوان بلقیس، ما نیمی از جمعیت ایرانیم، نان و آتش پیرمرد، وارونگی، چهره غمگین من، سنگ قبری برای اردشیر، کمال الملک، تهران ۹۹۵ نام برد.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین از فیلم‌های بلند موفق تیموری رضا تیموری می‌توان به آرام باش و تا هفت بشمار، بچه طهران، داستان دوست، دیگری، دست‌ها نگاه می‌کنند، آشنایی با لیلا، خورشید، یک روز طولانی، هاچ بک قرمز اشاره کرد.

وی یادآور شد: آثار شاخص و موفق این دو هنرمند در طی روزهای جشنواره (۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت) از طریق سایت هاشور پخش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...