بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی


بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

گجت نیوز اگر از طرفداران ابرقهرمانان و کامیک‌های Marvel هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر آشنایی پیدا کنید. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر پرداخته‌ایم؛ آثاری که کیفیت خوبی داشته‌ و راضی کننده از کار در آمده‌اند. مارول در چند سال اخیر، صنعت... نوشته بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛...

اگر از طرفداران ابرقهرمانان و کامیک‌های Marvel هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر پرداخته‌ایم؛ آثاری که کیفیت خوبی داشته‌ و راضی کننده از کار در آمده‌اند.

مارول در چند سال اخیر، صنعت سینما و حتی تلویزیون را به تسخیر خود در آورده‌ است. آن‌ها هر ساله آثار موفق سینمایی و تلویزیونی منتشر می‌کنند اما در صنعت بازی هم حرف‌هایی برای گفتن دارند و عناوین قابل دفاعی عرضه کرده‌اند.

بهترین بازی های مارول که باید تجربه کنید

در یک دهه اخیر، بازی‌های مارولی زیادی منتشر شده‌ که متاسفانه بعضی از آن‌‎ها متوسط یا حتی بد بوده‌اند. در این میان اما عناوین خوبی هم وجود دارند که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. ناگفته نماند که این فهرست بر اساس میانگین امتیازات و نمرات منتقدان در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۷۳

«مارول التیمیت اِلاینس ۳» اولین بازی مارولی تاریخ است که توسط نینتندو انتشار یافته و همان طور که از آثار این شرکت انتظار می‌رود، عنوان خوش ساخت و جذابی است. پس از عرضه قسمت دوم در سال ۲۰۰۶، طرفداران خواستار تولید قسمت سوم بودند و این اتفاق با یک وقفه تقریبا ۱۳ ساله در نهایت رخ داد. داستان بازی، برخلاف دو قسمت قبلی، در یک دنیای متفاوت رخ می‌دهد و داستانِ آن احتمالا شما را به یاد فیلم انتقام جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame) می‌اندازد. ابرقهرمانان با یکدیگر متحد می‌شوند تا شش سنگ ابدیت را از تانوس و گروه بلک اوردر، پس بگیرند.

بازی Marvel Ultimate Alliance 3 میانگین امتیاز ۷۳ را بدست آورد که چندان خوب نیست اما بیشتر انتقادات در رابطه با این مسئله بود که بازی، بهبودهای زیادی نسبت به نسخه قبلی نداشته است. با این حال، اثر مذکور دارای گیم پلی سرگرم کننده‌ای است و خط داستانی پرکششی دارد. این بازی را تنها بر روی کنسول نینتندو سوییچ می‌توانید تجربه کنید.

– بازی Marvel Puzzle Quest

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۷۴

بازی‌های موبایلی زیادی با لایسنس مارول ساخته شده‌اند اما «پازل کوئست» یکی از بهترین‌ها است و طرفداران پرشماری دارد. این بازی فری تو پلی (رایگان با قابلیت خرید درون برنامه‌ای) در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و علاوه بر اندروید، می‌توانید آن را بر روی رایانه‌های شخصی (استیم)، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز پیدا کنید.

در این بازی، اجازه دارید سه ابرقهرمان یا شخصیت منفی را انتخاب کرده و در مبارزات نوبتی (Turn-based) سه در برابر سه شرکت کنید. این بازی پازلی را به طرفداران عناوین موبایل توصیه می‌کنیم اما نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.

– بازی LEGO Marvel Super Heroes 2

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۷۶

«لگو مارول سوپر هیروز ۲» بازی بدی نیست اما در سال ۲۰۱۷ عرضه شد؛ یعنی دقیقا در دورانی که که بازی‌های لگوی زیادی در بازار وجود داشتند و کمی خسته کننده و تکراری جلوه می‌کردند. همچنین دنیای سینمایی مارول در حال اوج گرفتن بود و تمام تمرکز طرفداران بر روی آن قرار داشت. در این میان، بدیهی بود که کمتر کسی به یک اثر لگویی توجه داشته باشد.

میانگین امتیاز ۷۶ شاید ایده آل به نظر نرسد اما همه بازی‌ها نباید امتیاز ۸ یا ۹ بگیرند تا ارزش تجربه کردن داشته باشند. لگو مارول سوپرهیروز ۲ از مکانیک‌های جالبی همچون «تغییر دادن زمان» بهره می‌برد و دارای یک بخش مبارزه‌ای چهار در برابر چهار هم هست. این بازی را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان تجربه کنید.

– بازی Ultimate Marvel Vs. Capcom 3

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۷۷

«مارول در برابر کپکام ۳» یک بازی مبارزه‌ای قابل قبول بود که متاسفانه باید با آثار بزرگ این ژانر همانند مورتال کمبت رقابت می‌کرد و به همین دلیل کمتر دیده شد. با این حال، کسانی که آن را تجربه کرده‌اند، به این نکته اشاره داشته‌اند که از نظر گیم پلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به عنوان یک دنباله، بهبودهای خوبی نسبت به قسمت قبلی داشته است. البته این بازی هم نقاط ضعف خودش را داشت و برای بخش آرکید بیش از حد کوتاه مورد انتقاد قرار گرفت. این نسخه در سال ۲۰۱۱ برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و در نهایت میانگین امتیاز ۸۵ را در سایت متاکریتیک برای خود ثبت کرد که قابل قبول است. همچنین بیش از ۴ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

و اما نسخه «التیمیت» که در همان سال ۲۰۱۱ در دسترس طرفداران قرار گرفت، در واقع یک ورژن بهبود یافته از قسمت سوم بود که البته از نظر مکانیک‌های گیم پلی، تفاوت‌ زیادی با آن نداشت. این نسخه ۱۴ شخصیت جدید دارد و بعضی از شخصیت‌های قسمت‌های قبلی نیز در این نسخه حضور پیدا کرد‌ه‌اند. از شخصیت‌های جدید می‌توان به دکتر استرنج، گوست رایدر و آیرون فیست اشاره کرد.

التیمیت اگر چه امتیاز کمتری نسبت به نسخه اصلی دریافت کرد اما قهرمانانِ تازه‌ آن، جذابیت و هیجان بیشتری به اثر تزریق کرده‌اند. این بازی هم‌اکنون بر روی پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Marvel’s Guardians Of The Galaxy

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۷۸

آثار استودیوی تل تیل (Telltale) کیفیت خوبی دارند و معمولا از نظر داستانی، راضی کننده هستند. «محافظان کهکشان» یکی از آخرین آثار این استودیو قبلی از تعطیلی بود که در ۵ اپیزود عرضه شد. این بازی برای داستان، سکانس‌های اکشن و صداگذاری مورد تحسین قرار گرفت اما از طنزهای سطحی، انیمیشن‌ها و مشکلات فنیِ آن انتقاد شد.

با اینکه تصور می‌شد حواشی پیرامون استودیوی تل تیل ضربه جبران ناپذیری به این بازی بزند اما این گونه نشد و توانست موفقیت نسبتا خوبی بدست بیاورد. گیم پلی بازی از مکانیک‌های مشابه عناوین دیگر تل تیل بهره می‌برد، همچنین می‌توانید با شخصیت‌های دیگر صحبت کنید و در محیط‌های نسبتا کوچک به گذشت و گذار بپردازید. در ضمن، تصمیمات شما در داستان تاثیر می‌گذارند و حق انتخاب بالایی دارید. بازی Guardians Of The Galaxy برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، اندروید و آی او اس منتشر شده است.

– بازی Marvel Future Fight

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۷۹

«فیوچر فایت» یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایلی مارول در چند سال اخیر است. این بازی در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و گیم پلی آن تلفیقی از سبک‌های نقش آفرینی و دانجن کراولر (Dungeon-crawler) است. فیوچر فایت بیش از ۲۰۰ شخصیت قابل بازی دارد و برخلاف پازل کوئست، آن را تنها بر روی اندروید و آی او اس می‌توانید پیدا کنید.

بازی Marvel Future Fight در طول این سال‌ها از نظر تعداد مخاطب، همواره سیر صعودی داشته و تعداد بازیکنان آن در سال ۲۰۱۸، از مرز ۷۰ میلیون نفر عبور کرد. تعداد بازیکنانِ فعلیِ بازی در حال حاضر مشخص نیست اما با توجه به آپدیت‌های مکرر سازندگان، می‌توان انتظار داشت که همچنان پرمخاطب باشد.

– بازی Marvel: Avengers Alliance 2

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۸۰

شاید حتی طرفداران مارول هم با این بازی آشنا نباشند یا آن را به یاد نیاورند. قسمت اول، یک بازی با گیم پلی نوبتی بود که در سال ۲۰۱۲، تنها برای شبکه اجتماعی فیس بوک عرضه شد. نسخه دنباله نیز در سال ۲۰۱۵ به صورت انحصاری برای گوشی‌های هوشمند انتشار یافت.

«اونجرز الاینس ۲» ابتدا فقط در کشور فیلیپین در دسترس قرار گرفت و در سال ۲۰۱۶، به صورت جهانی منتشر شد. این بازی اگرچه نسبتا موفق بود و حتی میانگین امتیاز ۸۰ را بدست آورد اما دیزنی علاقه‌ای به ادامه دادن‌اش نداشت و پس از شش ماه، سرورهای آن را تعطیل کرد تا پرونده این اثر بسته شود.

– بازی LEGO Marvel Super Heroes

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۸۳

«لگو مارول سوپر هیروز ۱» در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، در دورانی که عناوین لگو در اوج محبوبیت قرار داشتند. این بازی هم با فرمول‌های مشابه‌ای ساخته شده و متاسفانه نوآوری‌های زیادی در آن دیده نمی‌شود اما اثر بامزه و سرگرم کننده‌ای است. در داستان بازی، ابرقهرمان متحد شده‌اند تا بتوانند دکتر دووم و لوکی را شکست دهند.

بازی LEGO Marvel Super Heroes توانست میانگین امتیاز ۸۳ را بدست بیاورد و برای تنوع ماموریت‌ها، طنز مناسب و دیالوگ‌ها مورد تحسین قرار گرفت. همچنین از گیم پلی و سبکِ جهان باز آن استقبال شد. از شخصیت‌های برجسته این عنوان می‌توان به آیرون من، هالک، بیوه سیاه، گوست دایدر، ونوم و پلنگ سیاه اشاره کرد. این بازی هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد.

– بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۸۵

جدیدترین بازی این فهرست که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ به صورت همزمان برای پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ منتشر شد و یک عنوان انحصاری به حساب می‌آید. اتفاقات این نسخه در همان دنیای بازی مرد عنکبوتی ۱، اثر استودیوی اینسومنیاک (Insomniac Studios) رخ می‌دهد اما این بار نقش اصلی به جای پیتر پارکر، مایلز مورالز است که طرفداران انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) به خوبی با او آشنا هستند.

اگر بسته الحاقی شهری که هرگز نمی‌خوابد (The City That Never Sleeps) را بازی کرده باشید، احتمالا با این ورژنِ شخصیت مایلز مورالز آشنایی دارید. در آنجا، یک عنکبوت که دستخوش تغییرات ژنتیکی شده، مایلز را نیش می‌زند و او هم همانند پیتر پارکر، قدرت‌های عنکبوت گونه به دست می‌آورد. در ادامه، مایلز نیز به مبارزه با دشمنان برمی‌خیزد و لباس مرد عنکبوتی را بر تن می‌کند. بازی Spider-Man: Miles Morales مورد استقبال طرفداران قرار گرفت و توانست سیر موفقیت‌های نسخه اصلی را ادامه دهد. این اثر همچنین نشان داد که مایلز مورالز پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند در نسخه‌های بعدی، حتی بیشتر هم به او پرداخته شود.

– بازی Marvel’s Spider-Man

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی امتیاز متاکریتیک: ۸۷

از ابتدای قرن ۲۱، هجده بازی مرتبط با اسپایدرمن منتشر شد که بعضی از آن‌ها نسبتا موفق بودند اما هیچ کدام یک اثر تریپل اِی (AAA) درخشان به حساب نمی‌آمدند. اما نسخه سال ۲۰۱۸، یک بازگشت شکوهمند را برای مرد عنکبوتی رقم زد و فعلا، بازی پرچمدار شرکت مارول در نظر گرفته می‌شود. پس از موفقیت‌های مجموعه بتمن آرکهام، به نظر می‌رسید که هیچ بازی ابرقهرمانی دیگری نتواند در حد و اندازه آن ظاهر شود اما اسپایدرمن مخاطبان را غافل گیر کرد، خصوصا برای کسانی که یک اثر مشابه بتمن می‌خواستند اما ترجیح می‌دادند که دارای فضای جدی و تاریکی نباشد. کمتر کسی می‌توانست حدس بزند که این بازی بتواند به یکی از بهترین عناوین انحصاری سونی تبدیل شود و حتی در کنار مجموعه‌هایی همچون خدای جنگ و آنچارتد قرار بگیرد.

بازی Spider-Man از نظر بصری فوق العاده است و دنیای بزرگی دارد که در آن می‌توانید چیزهای تماشایی زیادی ببینید و ماموریت‌های فرعی و اصلی مختلفی انجام دهید. تجربه این بازی، شکوهمندانه و حتی خاطره انگیز است، خصوصا اگر به سراغ نسخه بازسازی آن بروید که برای پلی استیشن ۵ منتشر شد و محتویات تازه‌ای هم دارد.

از همان دقایقی اولیه که بر فراز شهر نیویورک پرواز می‌کنید و به ساختمان‌ها تار می‌زنید تا مراحل بعدی که باید ضربات و حرکات خود را تلفیق کنید و دشمنان را یکی پس از دیگری از بین ببرید، مرد عنکبوتی میخکوب کننده است و مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند. علاوه بر این‌ها، بازی مذکور موفق شده برای اولین بار، این شخصیت محبوب رمان‌های مصور را به درستی در دنیای بازی‌های ویدیویی عرضه کند و به او عمق بدهد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های مارول را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک