نگاه سیاسی در احراز صلاحیت‌ها وجود ندارد


نگاه سیاسی در احراز صلاحیت‌ها وجود ندارد

تهران - ایرنا - رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران گفت: نگاه سیاسی در احراز صلاحیت‌ داوطلبان شوراهای اسلامی شرو روستا وجود ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، احمد نادری درباره اظهار نظر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور مبنی بر رشوه برای تأیید صلاحیت به سه نفر از افراد در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع در رسانه‌ها بازتاب بدی داشته است و به خوبی منعکس نشده است این کار مرتبط با سه نفر از «کارمندان مجلس» که در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات بودند مربوط است و این شائبه یعنی گرفتن رشوه از سوی آنها مربوط به دوره قبلی انتخابات شوراهای کشور است.

نادری درباره اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شورای شهر گفت: این اسامی به صورت قطعی ۱۶ خرداد و از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود ضمن اینکه پیش‌بینی ما برای استقرار ۶ هزار صندوق رأی در استان تهران است البته این آمار هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: با صندوق‌های سیار مخالف هستیم ولی می‌کوشیم صندوق‌های ثابت انتخابات شوراها را افزایش دهیم.

نادری افزود: مردم که تخلفاتی را از نامزدهای انتخابات شوراها مشاهده می‌کنند می‌توانند به هیأت‌های نظارت شهرستانی مراجعه کرده و گزارش خود را ثبت کنند البته ما در هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران بر این روند نظارت داریم.

رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران تصریح کرد: در روزهای اخیر شائبه‌ای مبنی بر رد صلاحیت یکی از افرادی که غیر دین رسمی کشور را داشت به وجود آمد که قویاً رد صلاحیت این فرد را به دلایل مذهبی، ‌سیاسی و عدم التزام به اسلام را رد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه البته این رد صلاحیت به دلیل مسائل غیرسیاسی بوده است، گفت: اگر آن فرد به ما مراجعه کند مستندات را به خود وی نشان خواهیم داد. این در حالی است که ما حتی تأیید صلاحیت برخی نامزدهای زرتشتی و مسیحی در هیأت نظارت بر انتخابات شوراها را داشتیم.

نادری گفت: در بررسی‌های صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات شوراهای کشور هرگونه اختلاف سلایق را کنار گذاشتیم و در بین رد صلاحیت‌ها از همه جناح‌ها وجود دارد و حتی چند نفر از مدیران اسبق شهرداری تهران را هم رد صلاحیت کردیم، اگر بنای کار سیاسی داشتیم نباید این معاونان قالیباف در شهرداری تهران را رد صلاحیت می‌کردیم لذا به هیچ وجه نگاه سیاسی در احراز صلاحیت‌ها وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی