استاندار خوزستان:حداکثر آمادگی در مرزهای شلمچه و چذابه باید فراهم شود


استاندار خوزستان:حداکثر آمادگی در مرزهای شلمچه و چذابه باید فراهم شود

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: چه پیاده روی عظیم اربعین حسینی برگزار بشود و چه نشود،ما باید حداکثر آمادگی را متناسب با هر جمعیتی از زائران در 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه داشته باشیم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در جلسه تامین آب پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استانداری خوزستان، با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های موجود در پایانه‌های مرزی استان بیان کرد: می‌توان از استان‌های معین در جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های این ۲ پایانه بهره برد.

وی ادامه داد: خودم نیز با استانداران دیگر استان‌ها صحبت می‌کنم تا امکانات مورد نیاز به این ۲ مرز آورده شوند.

اربعین سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا، حدود ۱.۲میلیون زائرحسینی به صورت انفرادی و کاروانی از گذرگاه‌های چذابه و شلمچه در خوزستان برای شرکت در راهپیمایی عطیم اربعین راهی شهرهای مقدس عراق شدند.
حرکت خودجوش کاروان اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه و حضور در کنگره اربعین در عراق از سال ۱۳۹۲ شکل گرفت و هر سال بر عظمت و شکوه این حرکت مردمی و دینی افزوده شد اما پس از ورود ویروس کرونا به کشور به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت حفظ سلامت مردم، حضور زائران ایرانی در این آیین در عراق، منتفی شد و موکب‌های اربعین حسینی خوزستان ااقدام به راه‌اندازی پویش‌های اربعینی برای کمک به قشرهای آسیب پذیر ناشی از شیوع کرونا و طبقات کم برخوردار کردند.

مرزهای چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج