امام‌جمعه یزد: حل مشکلات خانواده زندانیان در اولویت قرار گیرد


امام‌جمعه یزد: حل مشکلات خانواده زندانیان در اولویت قرار گیرد

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به اهمیت رسیدگی و حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: حل مشکلات این افراد در حوزه روانی، مالی و اخلاقی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در نشست مدیرعامل و اعضای انجمن حمایت از زندانیان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در استان افزود: برای کاهش مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها باید همه با این انجمن همکاری و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که مشکلات زندانیان کاهش پیدا کند و در این خصوص برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای تحقق اهدف و کمک بیشتر به خانواده‌های زیرپوشش بسیار موثر است و امیدواریم که خیران و تشکل‌ها در انجام رسالت دینی و انسانی خود موفق باشند.

امام جمعه یزد در ادامه به اهمیت توجه خاص به موضوع تبلیغ، تربیت، ارشاد، هدایت کلی و آگاهی‌های قانونی جامعه هدف و نقش مردم و مسوولان اشاره کرد و یادآور شد: گاهی فرد نسبت به قانون آگاهی کامل ندارد و باید برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها، آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

ناصری با اشاره به اینکه فعالیت‌های تربیتی و آموزشی یک نیاز برای زندانیان است اضافه کرد: مراقبت‌ها باید شکل بگیرد تا زندانی ساخته شده از زندان آزاد شود و نگهداری و مراقبت وی بعد از آزادی اهمیت بسیار بالایی دارد که نهادهای مربوطه باید بر آن نظارت کرده و وظایف خود را انجام دهند..

همچنین مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان یزد گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: ۵۰۰ خانواده با یک هزار و ۸۶۷ نفر زیرپوشش این انجمن هستند و ارایه خدمات فرهنگی، رفاهی و آموزشی بر حسب ضرورت با همکاری بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

آرمین کاظمی‌نژاد افزود: این انجمن، مردمی و بودجه دولتی ندارد و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۵۰۰ هزار تومان در کنار ارایه مشاوره و سرکشی به خانواده‌ها برای بررسی مسایل و مشکلات در استان با دقت و طبق برنامه انجام شده است .

هم اکنون در استان یزد سه ندامتگاه شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و جرم اغلب افراد که غیربومی هستند در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون