استاندار کردستان: ساماندهی مرز باشماق نیازمند 2 هزار میلیارد ریال است


استاندار کردستان: ساماندهی مرز باشماق نیازمند 2 هزار میلیارد ریال است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: فاز نخست ساماندهی مرز باشماق مریوان آغاز شده و برای اتمام این طرح 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در بازدید از مرز باشماق با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی باشماق شامل اصلاح راه دسترسی و ترانشیپمنت این مرز است، اظهار داشت: فاز اول ساماندهی مرز باشماق با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شدە است.

وی تسهیل و رونق تجارت در مرز باشماق را از اولویت‌های دولت اعلام کرد و افزود: برای ارتقا و توسعه مرز باشماق طرح ساماندهی این مرز، فاز نخست در مدت زمان ۱۵ ماه به بهره برداری می‌رسد و همزمان با این مرحله تلاش می شود فازهای بعدی نیز اجرا شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: سالانە از این مرز حجم وسیعی از ترانزیت و صادرات کالا صورت می گیرد و ما باید تلاش کنیم که یک مرز آبرومند با زیرساخت های مناسب داشته باشیم.

استاندار کردستان در سفر به مریوان، علاوه بر بازدید از جاده جدید سنندج به مریوان در محور تیژتیژ-گاران، در جلسە مشترک شورای تامین استان و شهرستان در خصوص مشکلات مرزی شرکت کرد.

مرادنیا در بازدید کنارگذر مریوان هم اظهار داشت: اجرا و اتمام این کنار گذر از مطالبات به حق مردم است که تلاش خواهیم کرد آن را به سرانجام برسانیم.

طرح آبرسانی به مریوان و موضوع سد گاران و تصفیه خانه این شهر از دیگر مباحثی است که در سفر مرادنیا به مریوان بررسی شد.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا