نیاز فوری به فرآورده‌های خونی در بابل


نیاز فوری به فرآورده‌های خونی در بابل

ساری - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی بابل با انتشار یک فراخوان از نیاز فوری به فرآورده‌های خونی در این شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست تا برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مدیر اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که ذخایر خونی در این شهرستان کاهش یافته و نیاز فوری به فرآورده‌های همه گروه‌های خونی وجود دارد ، گفت: با توجه به کاهش ذخایر خونی در بابل، نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A+ و O+ در این شهر وجود دارد.

دکتر حسین قربانی اظهار کرد: ذخایر خونی در بابل به شدت کاهش یافته و بیماران با مشکلات جدی ناشی از کمبود ذخایر خونی رو به رو هستند. متأسفانه در حال حاضر به دلیل کاهش ذخایر خونی قادر به ارائه‌ خدمت با کیفیت و کامل به بسیاری از بیماران حتی بیماران با وضعیت وخیم نیستیم.

وی افزود : از همه شهروندانی که از سلامتی جسمی برخوردارند می‌خواهیم که با هر گروه خونی برای کمک به بیماران نیازمند به خون به پایگاه‌ انتقال خون شهرستان واقع در کمربندی شرقی، بوستان ۱۸ مراجعه کنند.

مدیر اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: زندگی بیماران تصادفی یا مبتلا به سرطان، تالاسمی و جراحی‌های اورژانسی وابسته به تزریق خون است. از تمام شهروندان ساکن شهرستان بابل خواهشمندیم به کمک این بیماران بشتابند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری شهرستان بابل را زیر پوشش دارد. طی روزهای اخیر سازمان انتقال خون مازندران نیز پیامک‌هایی را مبنی بر نیاز فوری به خون و فرآورده‌های خونی برای اهداکنندگان مستمر فرستاده است.

به استناد آمارهای اداره کل انتقال خون مازندران، شیوع کرونا سبب شد که اهدای خون در مازندران طی سال ۱۳۹۹ حدود هشت درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش یابد.

ماهانه ۶۰ درصد از خون‌های اهدایی به صورت ثابت به مصرف بیماران خاص شامل چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی استان می‌رسد و با توجه به فعال بودن ۶ مرکز جراحی قلب باز در مازندران نیاز خونی استان همواره بالا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!