اهدای 20 کارت هدیه به زوج های جوان مسجدی


اهدای 20 کارت هدیه به زوج های جوان مسجدی

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: به منظور کمک به آغاز زندگی مشترک 20 زوج جوان مسجدی و نیز تشویق و ترغیب سایر جوانان به ازدواج آسان، تعداد 20 کارت هدیه 2 میلیون تومانی به این زوج ها اهدا می شود.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از اقدامات جهادی کانون شهید باکری رودبار جنوب فراهم کردن بستر ازدواج آسان زوج های جوان و حمایت از آنها است.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب بیان کرد: ازدواج آسان به ازدواجی گفته می شود که پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات باشد و کانون فرهنگی هنری شهید باکری تاکنون سعی کرده تا با کمک خیرین یک جشن ازدواج متوسط و آبرومند را برای زوج های علاقمند برگزار کند.



وی افزود: در همین راستا تاکنون چندین جشن ازدواج آسان برای زوج های جوان برگزار کرده و نیز اقدام به تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت کرده است.


حجت الاسلام خاوری یادآور شد: امسال به همت گروه جهادی کانون شهید باکری و با مشارکت گروه جهادی طهورا و بسیج جامعه زنان جشن ازدواج ۲۰ زوج جوان برگزار شده و از سوی این کانون فرهنگی هنری به ۱۱ زوج جهیزیه اهدا شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ادامه داد: همچنین با کمک خیرین این زوج های جوان طی سفری پنج روزه به مشهد مقدس مشرف شدند.


وی ابراز کرد: به منظور کمک به آغاز زندگی مشترک این ۲۰ زوج جوان و نیز ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تشویق و ترغیب سایر جوانان به امر ازدواج آسان، تعداد ۲۰ کارت هدیه ۲ میلیون تومانی به این زوج ها اهدا می شود.


حجت الاسلام خاوری در تشریح این مطلب، اظهار کرد: این کارت هدیه ها با حمایت بنیاد نخبگان امام موسی صدر (ره) و گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت تهیه شده و که توسط کانون شهید باکری به زوج های جوان تقدیم می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون شهید باکری برگزاری دوره های مشاوره قبل و بعد از ازدواج، دوره ها آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین است که در این دوره ها زوجین با مهارت های همسرداری آشنا می شوند.


وی تاکید کرد: در آموزه‌های دینی به امر ازدواج و به جای آوردن سنت پیامبر اکرم (ص) سفارش شده است و چنانچه ازدواج با سادگی و دقت نظر در انتخاب انجام شود می‌تواند دوام پیدا کند.


حجت الاسلام خاوری در خاتمه عنوان کرد: دوری از تشریفات و هزینه های گزاف جشن ازدواج، تنها مخصوص زوج های کم بضاعت یا کم درآمد جامعه نیست بلکه این کار ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است که برخی از خانواده های متمول نیز از آن استقبال می کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان