فعالیت 31 مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی در سطح کشور


فعالیت 31 مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی در سطح کشور

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، از فعالیت 31 مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متناسب با توانمندی استان ها خبر داد و اضافه کرد: این مراکز فرصتی برای تبدیل ایده های دانشجویان به محصول است.

محمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش های مهارتی، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور داریم که در برخی از استان ها حداقل یک مرکز و در برخی دیگر بیش از یک مرکز فعال هستند.

وی با بیان اینکه استان گیلان چهار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی دارد، تصریح کرد: تمرکز ما بر آموزش های مهارتی است که زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی مقاطع کاردانی و کارشناسی را برگزار می کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، از ثبت نام حدود ۲۰ هزار دانشجو در نیمسال جدید تحصیلی این مراکز خبر داد و گفت: امیدواریم برای نیمسال پیش رو در مهرماه جذب بالاتری داشته باشیم.

گودرزی، با تاکید بر لزوم جذب دانشجو در حوزه های مورد نیاز و متناسب با پتانسیل استان و شهرستان و براساس توانمندی مراکز، عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سال جاری راه اندازی مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است تا محیط واقعی کار را برای دانشجویان فراهم کنند و مکمل اشتغال باشند.

وی از فعالیت ۳۱ مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متناسب با توانمندی استان ها خبر داد و اضافه کرد: این مراکز فرصتی برای تبدیل ایده های دانشجویان به محصول است لذا با حضور دانشجویان دارای ایده و مدرسین و ورود بانک ها، ایده های خوب را به محصول تبدیل می کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، ماموریت جهاد دانشگاهی را حمایت از ایده ها تا تبدیل به محصول دانست و یادآور شد: می خواهیم زمینه اشتغال و کارآفرینی و در نهایت افزایش بهره وری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تاکید کلیه مراکز آموزش عالی مبنی بر تشکیل کلاس های حضوری در سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: واکسیناسیون دانشجویان در مقابل کرونا یکی از اولویت های وزارت بهداشت است و در صورت انجام این مهم، شاهد برگزاری حضوری کلاس های درس خواهیم بود.

گودرزی، با اشاره به پتانسیل های خوب گیلان در حوزه راه اندازی مراکز نوآوری، تاکید کرد: نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه فرهنگ سازی آموزش های مهارتی هستیم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلات دانشگاه های نظری با بیکاری مواجه هستند، گفت: باید به سمت ترویج آموزش های مهارتی در کشور برویم؛ البته براساس برنامه ششم توسعه، باید حدود ۳۰ تا ۳۵ دانشجویان آموزش های مهارتی را گذرانده باشند که در این راستا باید فعال تر شویم.

وی با اشاره به نقش واحدهای استانی جهاد دانشگاهی در راه اندازی رشته های متناسب با پتانسیل های منطقه، تصریح کرد: ماموریت مراکز نوآوری جهاد دانشگاهی متناسب با نیازهای هر منطقه تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک