فوت شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی از 61 نفر به 28 نفر کاهش یافت


فوت شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی از 61 نفر به 28 نفر کاهش یافت

مشهد- ایرنا- ربیس کمیته علمی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی گفت: میزان مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در این استان از 61 نفر در موج سوم به 28 نفر در موج چهارم شیوع این ویروس کاهش یافت.

دکتر محمود شبستری روز دوشنبه در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی با حضور وزیر بهداشت افزود: در موج سوم شیوع کرونا به ازای هر یک میلیون نفر ۱۶۲ فوت شده داشتیم که این عدد در موج چهارم به ۱۲۸ نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده ۴۳ تا ۵۰ درصد فوتی‌های کرونایی در خراسان رضوی طی ۴۸ ساعت اول بستری‌ در بیمارستان در موج سوم رخ داده است.

ربیس کمیته علمی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی گفت: در این زمینه یک کار تحقیقاتی بر روی ۵۹۸ بیمار کرونایی در خراسان رضوی انجام شد که طبق نتایج این تحقیق ترس بیماران از کرونا و بیمارستان با ۵۲ درصد و نقش مداخله‌گران درمان با ۴۰ درصد بیشترین علت مرگ و میر در این زمینه به شمار می رود.
وی افزود: پس از مشخص‌ شدن نتایج ارزیابی‌ها و رصدها بلافاصله بر تشخیص زودهنگام و درمان به ‌هنگام بیماری تاکید شد.
دکتر شبستری ادامه داد: با استفاده از گروههای آموزشی و رسانه‌ها آگاه سازی مردم نسبت به تشخیص و درمان به موقع در موج چهارم شیوع کرونا نسبت به موج سوم آن ۵۰ درصد افزایش یافت.
وی گفت: میانگین تعداد بستری روزانه در این استان طی موج چهارم شیوع کرونا با کاهش ۸۰ نفری نسبت به موج سوم آن همراه بود.

ربیس کمیته علمی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی افزود: در موج چهارم شیوع کرونا متوسط بستری روزانه در بیمارستان‌های استان ۳۴۰ نفر بود در حالی که این تعداد در موج سوم ۴۲۰ نفر بود.
وی با بیان اینکه رمز موفقیت استان در موج چهارم شیوع کرونا نگاه همزمان به معنویت و معیشت بود ادامه داد: فضای ایجاد شده در قالب طرح شهید سلیمانی (مسجد، سنگر سلامت) کمک بزرگی به حوزه سلامت کرد و این طرح در خراسان رضوی با حمایت همه ‌جانبه نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار به مراتب بهتر از دیگر نقاط کشور اجرا شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۸۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

در این مدت ۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۴ نفر آنها بستری شدند و مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!