طرح تحول محلات بدنبال رفع نیازها و آسیب‌ها در هرمزگان است


طرح تحول محلات بدنبال رفع نیازها و آسیب‌ها در هرمزگان است

بندرعباس- ایرنا- فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: طرح تحول محلات با چشم اندازی 10 ساله بدنبال رفع نیازها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محلات حاشیه ای و آسیب پذیر استان در قالب مسجد محوری است.

سردار اباذر سالاری عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح تحول محلات از سال ۹۴ در ۲ مسجد سطح شهر بندرعباس آغاز شد و اکنون به لطف الهی در ۶۰۰ مسجد این کار صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: طرح تحول محلات چشم اندازی ۱۰ ساله دارد که اکنون پنج سال از زمان آن می‌گذرد که اثربخشی خوبی را در محلات هرمزگان بویژه شهر بندرعباس داشته است.
فرمانده سپاه هرمزگان با اشاره به اینکه براساس نیازهای محلات، قرارگاه‌هایی راه‌اندازی شده است، بیان کرد: ۶ کارگروه «فرهنگی ورزشی و نشاط»، «سازندگی»، «محرومیت زدایی و اشتغال»، «تربیتی، اعتقادی، امنیت، آرامش و توان رزم»، «فضای مجازی» و «علمی و فناوری» با محوریت مسجد در این راستا شکل گرفته که کار راهبری از سطح استان تا محلات را برعهده دارند.
سالاری ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های مختلف هر محله از وظایف قرارگاه طرح تحول هر محل است تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محلات را شناسایی کنند و در این راه پیوند هرچه بیشتر پایگاه‌های بسیج و مسجد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی امروز در سطح محلات بر عهده بسیج است و باید این خواسته‌های رهبرمعظم انقلاب را به‌صورت جدی مدنظرقرار داد.
فرمانده سپاه هرمزگان با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیار خوبی در راستای اسلامی کردن محلات در حال انجام است، تصریح کرد: برای اسلامی کردن محلات هدف این است که مسجد به هویت اصلی و ذاتی خود که در تاریخ و دین مبین اسلام می‌بینیم که رفع احتیاج های اساسی مردم از طریق مسجد حل می‌شد.
وی در خصوص اردوهای جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و محلات بندرعباس نیز افزود: احداث منازل نیازمندان و تعمیر آن‌ها، اهدای بسته‌های معیشتی چه قبل و چه در ایام کرونا همچنان نیز با وسعت و ظرفیت بیشتری ادامه دارد.
این مبتکر طرح تحول محلات در کشور اظهارداشت: قرارگاه‌های طرح تحول محلات همه منشا خیر و برکت بوده‌اند که به فرموده رییس سازمان بسیج مستضعفان این طرح نه تنها باید الگوی کشوری باشد بلکه باید در جهان اسلام به عنوان یک مدل مسجد محور مورد توجه قرار گیرد.
سالاری ادامه داد: این تفکر بسیج است که به لطف الهی میدان‌دار همه عرصه‌های نظامی، ورزشی، فرهنگی، علمی، محرومیت‌زدایی و اقتصادی در جامعه است و امروز بسیج خادم ملت، میدان‌دار کارهای سخت و کلید درهای بسته است.
فرمانده سپاه هرمزگان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی دلسوز ، مومن و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران که در سطح محلات حضور دارند ضمن انسجام در بین آن‌ها نسبت به راه اندازی قرارگاه تحول محلات اقدام می‌شود.
وی ادامه داد: ظرفیت و قدرت نرمی بنام مسجد نه تنها می‌تواند پایگاه و کانونی برای تولید و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی باشد بلکه به صورت پی در پی در طول تاریخ اسلام از صدر تا زمانه حاضر ، قابلیت خود را برای تحول آفرینی بویژه در عرصه فرهنگ و کاهش آسیب‌ها نشان داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید