علت حدود 60 درصد قطع ارتباطات مخابراتی سیستان و بلوچستان «تخریب» است


علت حدود 60 درصد قطع ارتباطات مخابراتی سیستان و بلوچستان «تخریب» است

زاهدان- ایرنا- سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 50 تا 60 درصد علت قطع ارتباطات در استان سرقت نیست بلکه تخریب تجهیزات و خطوط انتقال است.

محمدحسین عیدی‌زاده روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه نقش مخابرات در راستای توسعه جوامع و پیشرفت آنها از اصلی ترین نقش ها است و اگر ارتباطات بدرستی در بستر جامعه مهیا نباشد هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتد و این امر نیازمند مانع زدایی‌هاست که رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری امسال به نام پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بر این امر مهم تاکید فرمودند.

وی گفت: یکی از راه های ایجاد عدالت اجتماعی واقعی توسعه بسترهای مخابراتی است تا همه مردم بتوانند به یک شکل از آن استفاده کنند.

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان افزود: نقش مخابرات در جامعه امروز به ویژه به دلیل شیوع ویروس کرونا برکسی پوشیده نیست و هیچ دانشگاه، دانش آموز و حتی کسب و کاری بدون بستر مخابراتی نمی تواند به کار خود ادامه داده و موفق باشد.

وی بیان کرد: با وجود شبکه های ارتباطی هزینه های هنگفت تبلیغاتی به حداقل رسیده و حتی در دورترین نقاط کشور مردم می توانند از طریق فضای مجازی به شناخت از کاندیداها دست پیدا کنند.

عیدی‌زاده گفت: اکنون منطقی نبودن تعرفه های مخابراتی باعث جلوگیری از توسعه و پیشرفت مخابرات شده و بزرگترین سود از خصوصی شدن مخابرات تاکنون نصیب دولت شده است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد دولت از محل خصوصی شدن مخابرات بیش از پنج برابر شده است.

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان افزود: از سال ۸۲ تاکنون تعرفه های مخابراتی هیچگونه افزایشی نداشته و توسعه مخابرات در حد نیاز مردم ایجاد نشده است.

وی گفت: مخابرات در همه جای کشور حتی در دورترین نقطه بدون محدودیت سرمایه‌گذاری کرده و امسال جزو شرکت هایی بوده که به زیان تبدیل شده است.

عیدی زاده اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات تلفن ثابت از تولیدات داخلی است و توانایی، انرژی، خلاقیت و نیروهای متخصص در کشور وجود دارد اما موانع باید برطرف شوند.

وی افزود: مشکل دیگری که در سیستان و بلوچستان وجود دارد بحث تخریب و سرقت های مخابراتی است تا جاییکه دیگر توان جبران خسارت ها وجود ندارد.

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم باید احساس کنند که دغدغه و مشکل مخابرات درد خودشان است و اگر کمک و همکاری مردم نباشد، توان ارائه خدمات پایدار و درست وجود نخواهد داشت.

وی از نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی درخواست کرد تا با تخریب کنندگان تجهیزات و خطوط ارتباطی به عنوان مجرمین امنیتی برخورد شود.

عیدی‌زاده افزود: خوشبختانه دستگاه های انتظامی و امنیتی برای جلوگیری از خرابکاری ها با اقتدار پای کار آمدند و در این زمینه نیازمند کمک و همکاری مردم هستیم.

وی شمار مشترکان مخابرات سیستان و بلوچستان را حدود ۴۰۰ هزار مشترک عنوان کرد و اظهار داشت: خطوط انتقال هوایی فیبر نوری مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده که اکنون از محل اعتبارات دولتی در حال زمینی شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان