وضعیت اسفناک سرانه بهداشتی در حاشیه شهر مشهد


وضعیت اسفناک سرانه بهداشتی در حاشیه شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه حاشیه شهر مشهد از نظر سرانه بهداشتی وضعیت اسفناکی دارد و طبق آمار این سرانه حدود پنج صدم است.

محمدصادق معتمدیان امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه «تقریبا ۵۰ درصد از اماکن گردشگری، زیارتی و اقامتی در خراسان رضوی قرار دارد و محدودیت‌های تعطیلی اماکن و ترددها فشار زیادی را به اصناف و مردم وارد کرده»، تصریح کرد: علی‌رغم تمام این مسائل، تنش اجتماعی نداشتیم که این نشان از همراهی شهروندان و همچنین نیروی انتظامی در ایجاد نظم عمومی دارد.

وی عنوان کرد: خراسان رضوی یکی از اولین استان‌هایی بود که در مرز افغانستان محدودیت تردد اعمال کرد. همچنین سفرهای خارجی که در شیوع بیماری می‌توانند موثر واقع شوند، تحت رصد است.

معتمدیان با اشاره به روند منظم واکسیناسیون در استان گفت: خراسان رضوی پس از استان فارس، دومین استان در بحث واکسیناسیون خودرویی است.

استاندار خراسان رضوی خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: آسیبی که به اصناف در مشهد وارد شده با همه کشور متفاوت است؛ ما بسته‌های حمایتی برای اصناف تهیه دیدیم و به امید خدا ارسال خواهیم کرد و امیدواریم حمایت شما را نیز در این مسئله داشته باشیم تا بتوانیم زیان‌هایی که این عزیزان در دوران کرونا دیده‌اند تا حدودی جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور است، گفت: انتظار این است دستوراتی از سمت وزارت در خصوص تامین تجهیزات این بیمارستان صادر شود. همچنین تعدادی از بیمارستان‌ها به خصوص در شهرستان‌های کم‌برخوردار و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان دغدغه‌ها و نیازمندی‌هایی دارند و در این خصوص نامه‌ای تنظیم خواهد شد و در اختیار وزیر بهداشت قرار خواهد گرفت.

معتمدیان در خصوص بیمارستان ۵۱۸ تختخوابی حاشیه شهر که سال‌ها پیش کلنگ‌زنی شده است، توضیح داد: با تماسی که با وزیر بهداشت داشتم، در کمتر از ۲۴ ساعت موافقت خود را در خصوص این پروژه اعلام و به برنامه و بودجه ابلاغ کردند. به زودی شاهد اجرای این پروژه خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی در پایان با اظهار به اینکه «متاسفانه حاشیه شهر مشهد از نظر سرانه بهداشتی وضعیت اسفناکی دارد و طبق آمار حدود پنج صدم است»، عنوان کرد: بیش از ۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی در حاشیه شهر مشهد در مرحله احداث است و امیدواریم تامین هزینه تجهیز این مراکز در دستور کار وزارت قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید