مانور اطفای حریق مراتع به میزبانی قوچان برگزار شد


مانور اطفای حریق مراتع به میزبانی قوچان برگزار شد

امروز نخستین مانور اطفای حریق اراضی ملی استان خراسان رضوی در سال جاری در منطقه زوباران شهرستان قوچان برگزار شد.

امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور اطفا حریق در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: این مانور به میزبانی شهرستان قوچان و با حضور نیروهای منابع طبیعی ۶ شهرستان شامل مشهد، طرقبه و شاندیز، کلات، درگز، سرخس، چناران برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مانور را آمادگی هر چه بیشتر نیروهای یگان حفاظت مراتع و آبخیزداری شهرستان‌ها و هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها دانست.

زمانی مقدم افزود: مانور از صبح امروز با برگزاری دو کلاس آموزشی جهت نیروهای یگان در خصوص چگونگی اطفا حریق و امداد و نجات آغاز و در ادامه با اجرای مانور خاموش‌کردن آتش با رعایت دستورالعمل‌های لازم خاتمه یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: این مانور به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حداقل ۵۰ نیرو از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر در منطقه عمومی زوباران برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان از وقوع ۳۱ مورد حریق در مراتع این شهرستان در سال گذشته خبرداد و گفت: در پی بروز این وقایع بیش از ۶۵۰ هکتار از مراتع درگیر حریق شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با انجام این‌گونه مانورها و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی تعداد و مساحت حریق‌ها کاهش پیدا کند و بتوانیم با سرعت عمل بیشتر در اجرای عملیات میزان بروز خسارات را کاهش دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن