ماهیانه یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های کشور اضافه می‌شود


ماهیانه یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های کشور اضافه می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با مدیریت بحران کرونا، ماهیانه یک هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود.

سعید نمکی عصر دوشنبه در نشست ستاد منطقه‌ای مقابله با کرونا در شهرستان سبزوار عنوان کرد: همچنین طی یک سال گذشته شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۷۰۰ تخت آی سی یو در سطح کشور ایجاد شده که این اقدمات بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل شیوع ویروس کرونا به طور میانگین سالیانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخت به تخت‌های بخش آی سی یو کشور اضافه می‌شد اما در یک سال اخیر افزایش این تخت‌ها به ۲ هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کنار افزایش تخت‌های عادی و آی سی یو در طول یک سال اخیر ۲۵۰ دستگاه سی تی اسکن به تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور اضافه شده است.

نمکی اظهار کرد: با لطف خداوند متعال در اوج شرایط تحریم و وضعیت سخت اقتصادی به موفقیت‌های بی‌نظیری در مقابله و مهار کرونا رسیدیم که این دستاورد بزرگ مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری، اتحاد، همدلی و زحمات ستاد کرونا، همکاران نظام سلامت و استانداران و فرمانداران و مردم بوده است.

وزیر بهداشت گفت: ویروس کرونا روحیه جهادی و بسیجی دروان دفاع مقدس را بار دیگر به صحنه آورد، شیوه مدیریت کرونا در کشورمان افتخاری برای جمهوری اسلامی شد و با همراهی کادر درمان هیچ بیماری در بیرون از بیمارستان سرگردان نشد.

در سفر عصر دوشنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب ۲۴ امین پویش ره سلامت سه طرح بهداشتی با مجموع اعتبار ۳۱۷ میلیارد ریال در شهرستان سبزوار به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها