177 بیمار کرونایی در منطقه کاشان بستری هستند


177 بیمار کرونایی در منطقه کاشان بستری هستند

کاشان - ایرنا - مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 177 بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد 156 بیمار در کاشان و 21 بیمار در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گزارش ایرنا، مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شمار موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ نفر است، افزود: ۳۳ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش نشده است.

ثبت ۵۲ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۵۲ مورد جدید به ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر رسید.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۳ نفر در کاشان با سن ۳۸ تا ۸۲ سال و پنج نفر از آران و بیدگل با سن ۴۲ تا ۸۵ سال تحت مراقبت و درمان هستند.

وی افزود: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۷۰ هزار و ۲۱۶ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: در این مدت، ۱۱ هزار و ۱۴۲ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

به گفته وی، ۲۲۰ نفر بستری موقت نیز در مرکزهای ریفرال (زیرمجموعه دانشگاه) پذیرش شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: ۶۷۳ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403