آمادگی افزایش شعب رای در خراسان جنوبی وجود دارد


آمادگی افزایش شعب رای در خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد افزایش شعب اخذ رای در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط کرونایی به ستاد انتخابات کشور ارائه شده است و در صورت موافقت ستاد، آمادگی لازم برای تجهیز این شعب وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز دوشنبه در دیدار با وزیر کشور که در دفتر وزیر انجام شد، به ارائه گزارش مبسوطی از مسایل کلی استان پرداخت.

وی انتخابات را مهمترین برنامه پیش‌رو استان خواند و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی در کمال امنیت و سلامت در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی از مشارکت مطلوب مردم این استان در دوره‌های گذشته انتخابات گفت و تصریح کرد: مردم ولایتمدار خراسان جنوبی امسال هم با حضور حداکثری در انتخابات، حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

وی به ظرفیت مرز اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ ایمنی مرز، ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان اقدامات قابل توجهی در راستای اشتغالزایی در مناطق مرزی در حال انجام است.

ملانوری گفت: انعقاد چهار تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای انقلابی و حمایتی به منظور محرومیت‌زدایی از چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان در همین زمینه انجام شده است.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه‌ها افزود: با گذشت حدود دو سال از عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها، اتفاقات در خور توجهی در حوزه‌های عمرانی، اشتغال، معیشت و سایر حوزه‌ها در شهرستان‌های مرزی رقم خورده است.

وی امنیت خراسان جنوبی را مثال‌زدنی خواند و گفت: با وجود مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان، خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای حفظ و نگهداشت این امنیت و ارتقای آن از هیچ تلاشی در استان فروگذار نکرده‌ایم.

وی از خشکسالی به عنوان معضلی بزرگ یاد کرد و افزود: خشکسالی‌های پی در پی در سنوات گذشته و بارندگی‌های بسیار اندک سال زراعی جاری، شرایط سختی را برای استان رقم زده است.

ملانوری متذکر شد: در شرایط موجود که برای برون رفت از این معضل، بهترین راهکار مدیریت منابع آبی است، قرارگاه آب را در استان فعال کرده‌ایم.

وی گفت: حفظ منابع موجود، کاهش میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی با ارائه برنامه‌هایی همچون توسعه سیستم‌های آبیاری نوین و کشت‌های مکانیزه، هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی از جمله برنامه‌هایی است که در قرارگاه آب دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به احتمال بروز مشکل در زمینه تامین آب مناطق روستایی و عشایری در پی کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی، این قرارگاه برای آبرسانی سیار برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی از همراهی اصناف و بازاریان با مصوبات ستاد مدیریت کرونا تشکر کرد و گفت: همراهی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی به ویژه اصناف و بازاریان سبب شد، پیک چهارم کرونا هم سیر نزولی پیدا کند.

ملانوری افزود: با توجه به تبعاتی که کرونا برای واحدهای صنفی به همراه داشت، برای کاهش سطح آسیب‌ها تصمیماتی در مجموعه استان اتخاذ شد که توانست بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

وی از موفقیت طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و مدیریت کرونا در استان نیز گفت.

وزیر کشور هم در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه مسایل استان، از انتخابات به عنوان موضوعی مهم در کشور یاد کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر صیانت از آرای مردم، برنامه‌ریزی برای مشارکت حداکثری در انتخابات را ضروری خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس