محدوده‌های معدنی غیرفعال خراسان رضوی آزادسازی شد


محدوده‌های معدنی غیرفعال خراسان رضوی آزادسازی شد

مشهد- ایرنا- معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: معادن و محدوده‌های معدنی غیرفعال گروه مواد غیرفلزی استان، امروز همزمان با سراسر کشور در آیینی با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر صنعت، معدن و تجارت، آزادسازی و آماده ارایه به مزایده عمومی خردادماه شد.

محمد توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این آیین ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور آزادسازی و مشمول مزایده عمومی شد که سهم خراسان رضوی از این میزان ۱۰۰ پروانه بهره برداری معدنی، ۱۶۰ گواهینامه کشف معدن، ۲۸۴ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۰۰ محدوده اکتشاف معدنی بود.

وی بیان کرد: در این آزادسازی، مجوز دارندگان پروانه های بهره برداری معدن سلب صلاحیت، دارندگان گواهینامه های کشف معدن سلب اولویت و دارندگان کشف معدن ابطال می شود.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: دومین مزایده عمومی واگذاری معادن غیرفعال در خراسان رضوی هشت تا ۲۷ خردادماه امسال برگزار می شود.

توکلی افزود: یکی از سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذاری معادن حبس شده از طریق مزایده عمومی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت است که در نخستین مزایده استانی خراسان رضوی، ۴۰ معدن و محدوده معدنی محبوس با حضور ۲۰۸ شرکت کننده تعیین تکلیف شد.

وی تعداد پروانه بهره برداری معدنی معتبر در خراسان رضوی را ۹۱۴ فقره با ذخیره ۲.۷۷ میلیارد تن و استخراج اسمی ۳۹.۶ میلیون تن با سرمایه گذاری ۱۰۹ هزار و ۷۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۰ هزار و ۳۳۶ نفر ذکر کرد.

۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شوند. مواد فلزی شامل سنگ آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغالسنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی عمده معادن استان خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

آیین طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صنعت استانی و تشکل‌های بخش خصوصی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری ۶ هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگترین مزایده کشور است، صادر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق