یک پژوهشگر دینی: حضور حداکثری در انتخابات جایگاه نظام را تثبیت می‌کند


یک پژوهشگر دینی: حضور حداکثری در انتخابات جایگاه نظام را تثبیت می‌کند

مشهد - ایرنا - معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، تثبیت جایگاه نظام را در پی دارد و از منظر رهبر معظم انقلاب، حضور حداکثری در انتخابات مهم‌تر از آن است که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود.

حجت الاسلام دکتر نجف لکزایی عصر دوشنبه در نشست مجازی «جایگاه رأی مردم» که توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد برگزار شد، افزود: بر همین اساس اصل حضور مردم حتی از انتخاب اصلح مهم‌تر است، اگر چه که انتخاب اصلح نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم نشانه مردم سالاری دینی، رشد اجتماعی مردم و علامت استحکام نظام است که با مشارکت تمام آحاد مردم به دست می‌آید.

استاد دانشگاه باقر العلوم(ع) با اشاره به این‌که حضور مردم در انتخابات باعث مایوس کردن دشمنان می‌شود، بیان کرد: دشمن دیگر نمی‌تواند به این نظام اسلامی که با پشتیبانی مردم شکل گرفته است صدمه بزند و این حرکت، خنثی کننده توطئه دشمنان و زمینه ساز رفع مشکلات کشور و مصونیت ساز نیز خواهد بود و باعث افزایش اعتبار کشور در بین کشورهای جهان نیز می‌شود.

حجت الاسلام لکزایی عنوان کرد: بر همین اساس، طبق نظر رهبر معظم انقلاب، رسانه ها باید با امیدبخشی به مردم، افزایش انگیزه جامعه برای حضور در انتخاب سرنوشت خود را پیگیری کرده و از سیاه نمایی شرایط کشور، که خواست دشمنان است، پرهیز کنند.

وی گفت: بصیرت بخشی، افزایش امید و پرهیز از سیاه نمایی می‌تواند زمینه حضور حداکثری مردم را برای ایجاد فضای رقابتی سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی فراهم سازد.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به انواع نظام های سیاسی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس رویکرد الهی و حضور مردم تشکیل شده است، گرایش دینی مردم در انتخابات بسیار مهم است که این باید همراه با رویکرد الهی باشد تا این حضور سیاسی به عنوان یک وظیفه شرعی رنگ و بوی الهی بگیرد، زیرا حضور مردم در انتخابات، تقویت پیوند با ولی اسلامی و هم سویی با سایر افراد جامعه اسلامی را در پی دارد.

لکزایی بر حضور سلائق مختلف سیاسی در انتخابات تاکید کرد و گفت: از انتخابات نباید استفاده ابزاری کرد زیرا این انتخابات در مسیر استحکام نظام اسلامی است و به همین دلیل نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های عملی برای برون رفت از مشکلات مردم و کشور ارائه دهند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس