2 هزار و 900 بیمار کرونایی در خراسان رضوی در حال درمان هستند


2 هزار و 900 بیمار کرونایی در خراسان رضوی در حال درمان هستند

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 2 هزار و 900 بیمار کرونایی در بیمارستانها، مراکز سرپایی دریافت کننده داروی تزریقی کرونا و مراکز مراقبت در منزل مناطق زیرپوشش این دانشگاه تحت درمان هستند.

دکتر شاپور بدیعی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی با حضور وزیر بهداشت افزود: علاوه بر هزار و ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستانها به ۸۵۰ بیمار به صورت سرپایی داروی تزریقی "رمدسیویر" ارائه می شود که این امر با تدبیر وزارت بهداشت نقش موثری در کنترل تخت های بستری و افزایش کیفیت خدمات به بیماران داشته است.
وی به استفاده از ظرفیت مراکز مراقبت در منزل و تجهیز این مراکز برای خدمات رسانی به بیماران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمارها در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار کرونایی در مشهد زیرپوشش مراکز مراقبت در منزل قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ظرفیت بخش غیر دانشگاهی و اجرای طرح سطح بندی، زمینه خدمات رسانی به بیماران کرونایی را افزایش داده است.
وی افزایش آسانسوری تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را وجه تمایز موج چهارم شیوع کرونا با دیگر موجهای شیوع آن عنوان کرد و افزود: در یک مدت ۴۸ ساعته ۳۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند.
دکتر بدیعی ادامه داد: به منظور گسترش خدمات رسانی به بیماران با رویکرد هر خانه یک پایگاه بهداشت، علاوه بر خدمات رسانی در مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا، ۱۴۰ درمانگاه بخش خصوصی نیز در سطح شهر به ویژه در مناطق کم برخوردار فعال شدند.
وی با اشاره به اجرای برنامه سطح بندی خدمات به بیماران مبتلا به کرونا گفت:در این راستا ۲۰ درمانگاه با حضور متخصصان عفونی و داخلی برای خدمات رسانی در سطح ۲ فعالیت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین نظام مراقبت از بیماران کرونایی در سطوح مختلف شامل سرپایی، بستری، مراقبت و پیگیری در منزل را از جمله اقدامات مهم و موثر برشمرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به گونه ای برنامه ریزی شد که خدمات در نزدیکترین محل سکونت به بیماران ارائه شود.
وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر خدمات رسانی به سه هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا، روزانه هزار بیمار نیز در درمانگاه های بخش خصوصی خدمات رسانی شدند.
دکتر بدیعی با قدردانی از حمایت های استاندار خراسان رضوی به ویژه در راه اندازی مراکز تکمیل درمان کرونا گفت: تاکنون ۴۱۹ بیمار زیرپوشش خدمات این مرکز قرار گرفتند.
وی راه اندازی سامانه پاسخگویی ۱۹۱ با همکاری روابط عمومی و حوزه بهداشت این دانشگاه را از دیگر اقدامات موثر در این حوزه دانست و افزود: در این مراکز ضمن آموزش در زمینه بیماری، مراکز ارائه دهنده خدمات با توجه به محل سکونت افراد اطلاع رسانی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موج چهارم شیوع کرونا مناطق حاشیه شهر مشهد به صورت ویژه در نظر گرفته شد و بر این اساس ۵۰ درمانگاه در این مناطق فعال شدند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۸۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

در این مدت ۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۹۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت