روی خط پایتخت؛ از راه اندازی پایگاه جدید واکسیناسیون تا بهسازی معابر


روی خط پایتخت؛ از راه اندازی پایگاه جدید واکسیناسیون تا بهسازی معابر

تهران- ایرنا- اخبار روی خط شهر از بهسازی خط کشی و علائم ترافیکی در معابر منطقه 15 تهران با افتتاح پایگاه جدید واکسیناسیون در منطقه 17 تهران، را در برمی گیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «مسعود لواف زاده» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۵ تهران گفت: خط کشی و علائم ترافیکی معابر جنوبشرق در راستای نگهداشت شهر به طور مستمر بهسازی می شود.

وی با اشاره به اجرای ۳۹ کیلومتر خط کشی محوری طی سال گذشته، اظهار داشت: این خط کشی ها براساس نیازسنجی کارشناسان معاونت ترافیک در بازدید مستمر از نواحی به منظور تأمین زیر ساختهای خط سفید، روانسازی ترافیک و افزایش ضریب ایمنی تردد خودروها اجرا شد.

به گفته وی، همچنین ۴۵ مورد خط کشی ایستگاه اتوبوس، ۳ هزار و ۳۰۵ مترمربع خط کشی بلوک عابر پیاده، ۱۵۰ متر مربع خط کشی ایست، ۷۰۵ مترمربع خط کشی سرعتگاه، ۷۶۰ متر خط کشی کانال عابر پیاده و ۳۶۴ مورد فلش کلمات علائم ترافیکی طی این مدت ترسیم شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با تاکید بر اهمیت مناسب بودن فضاهای شهری برای گروههای مختلف شهروندان افزود: در این راستا عملیات مناسب سازی و خط کشی ۲ پارکینگ ویژه معلولین و نابینایان انجام شد.

روی خط پایتخت؛ از راه اندازی پایگاه جدید واکسیناسیون تا بهسازی معابر

نورپردازی پل های سواره رو منطقه ۱۳

«مجتبی شکری» منطقه ۱۳ از نورپردازی پل های سواره رو محدوده بزرگراه امام علی (ع) درتهران ۱۴۰۰ خبر داد.

وی در خصوص نورپردازی پل های سواره رو گفت: این اقدام، به منظور روشنایی پل های سواره رو در طول شب و ایجاد امنیت و آرامش بیشتر برای شهروندان به هنگام تردد از سوی اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه انجام شد.

وی افزود: در این طرح، چهار پل سواره‌رو بزرگراه امام علی(ع) که از جمله پرترددترین مسیرهای این منطقه محسوب می‌شود با ۲۵۰ پروژکتور با رنگ های گرم سفید و انبه ای به صورت افقی و عمودی، نورپردازی شد.

به گفته وی، با در نظر گرفتن ضرورت صرفه جویی در منابع انرژی، از پروژکتورهای LED کم مصرف ۱۸ و ۳۶ وات درطرح نورپردازی استفاده شده است.

شکری یادآور شد: با توجه به حجم تردد در شبکه های بزرگراهی منطقه، طرح نورپردازی و تامین روشنایی پل های غیر همسطح در دیگر نقاط منطقه در دستور کار قرار دارد.

روی خط پایتخت؛ از راه اندازی پایگاه جدید واکسیناسیون تا بهسازی معابر

آماده سازی حدود ۲۲ کیلومتر از معابر منطقه ۴ برای تردد دوچرخه سواران

«مهدی پورشاسب» معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران با اشاره به پیشرفت فیزیکی احداث مسیر دوچرخه سواری منطقه خبر داد و گفــت: تاکنون حدود ۲۲ کیلومتر از معابر برای تردد دوچرخه سواران و شهروندان احداث و آماده سازی شده است.

وی، هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت پیاده روها و احداث مسیر دوچرخه به منظور تسهیل در عبور و مرور دوچرخه سواران عنوان کردو گفت: سال گذشته با هدف احداث تقریبی ۳۶کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده روسازی، حدود۲۲ کیلومتر احداث و مابقی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیاده روسازی و احداث مسیر دوچرخه از اهداف اصلی این معاونت است افزود: طبق زمانبندی و الویت گذاری در همسان سازی پیاده روها، این معاونت در نظر دارد حدود ۳۶کیلومتر مسیر پیاده روسازی و مسیر دوچرخه را نیز در سال جاری احداث کند.

معاون شهردار این منطقه در ادامه به پیشرفت فیزیکی هشتاد درصدی این عملیات در بزرگراه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این محور حدود ۱۲۲۰ متر طول پیاده روسازی درنظر گرفته شده است که با اتمام پیاده روسازی حد فاصل خیابان شهید عبادی تا خیابان شهید حیدرخانی به طول حدود ۶۰۰متر تا خرداد ماه سال جاری، پیاده روسازی و مسیر دوچرخه سواری در این بزرگراه تکمیل و مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر شاهد آبگرفتگی در میدان آزادی نخواهیم بود

«محمود کلهری» شهردار منطقه ۵ با اشاره به جمع آوری آب های سطحی میدان آزادی و خیابان محمدعلی جناح گفت: با تدابیر اندیشیده شده از این پس دیگر شاهد آبگرفتگی و آب ماندگی در میدان آزادی نخواهیم بود.

وی در جریان بازدید از روند پروژه جمع آوری آبهای سطحی میدان آزادی و خیابان محمدعلی جناح گفت: سالهای سال شاهد این بودیم که در زمان بارندگی میدان آزادی به خاطر حجم زیاد ورودی آب ها درگیر آب ماندگی و آبگرفتگی می شد.

وی افزود: دراین مدت زمان کوتاه با دستور شهردار تهران، شهرداری برنامه ریزی دقیق انجام داد که به شکل اصولی آب های سطحی میدان آزادی را جمع آوری کنیم.

کلهری به جمع آوری آب ماندگی شهرک اکباتان، بیمه و آپادانا اشاره کرد و افزود: در این سه محله نیز شاهد مشکل آبگرفتگی و آب ماندگی بودیم که با لوله گذاری و کانال کشی حدود ۱۶۰۰ متر و اتصال آن به کانال بزرگراه آیت الله سعیدی به طور کامل مشکل این سه محل در بحث آبگرفتگی و آب ماندگی حل می شود.

روی خط پایتخت؛ از راه اندازی پایگاه جدید واکسیناسیون تا بهسازی معابر

پایگاه واکسیناسیون کرونا در مرکز همایش‌های سینما بهاران افتتاح شد

پایگاه واکسیناسیون کرونا در مرکز همایش‌های سینما بهاران در منطقه ۱۷ تهران افتتاح شد.

مرکز همایش‌ها و سالن سینما تئاتر بهاران واقع در بوستان بهاران منطقه ۱۷ به دلیل استقرار در موقعیت مکانی مناسب و با توجه به فضای باز و سیستم تهویه هوا یکی از بزرگترین مراکز واکسیناسیون در سطح تهران است که می‌تواند مورد استفاده شهروندان جنوب پایتخت قرار گیرد.

«علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در این مراسم گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ در تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و افزایش بار مراجعات و سهولت دسترسی شهروندان به مراکز واکسیناسیون، در نظر داریم با افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون این امکان را برای شهروندان فراهم کنیم که با طیب خاطر و با در نظر گرفتن گروه سنی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت و پس از حصول تماس با آنها برای دریافت واکسن و یا ثبت نام در سایت SALAMAT.GOV.IR طبق زمانبندی تعیین‌شده به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون در محل سکونت خود مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری