مخابرات بوشهر برای انتخابات الکترونیک در آمادگی کامل است


مخابرات بوشهر برای انتخابات الکترونیک در آمادگی کامل است

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم مخابراتی، این شرکت آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک را دارد.

به گزارش ایرنا، علی مهرپویا روز دوشنبه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد، افزود: در همین ارتباط تمام فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان بوشهر، مدرسه‌ها و حوزه‌های رای گیری به فیبر نوری متصل شده و مشکلی در زمینه ارتباطات وجود ندارد.

وی بیان کرد: شرکت مخابرات در انجام کارهای عمومی، ملی و مذهبی نگاه اقتصادی ندارد و با تمام امکانات آمادگی همکاری برای هر چه بهتر برگزار شدن این مناسبت‌ها را دارد.

سرمایه گذاری ۲۰۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: با وجود همه مشکلات و تنگناهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه سال گذشته ۲۰۲ میلیارد تومان در استان بوشهر برای اجرای طرح‌های مخابراتی در استان سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها و ۷۷۵ کیلومتر در شهرهای استان ایجاد شده است.

مهرپویا یادآور شد: پارسال هفت هزار و ۵۰۰ شماره تلفن ثابت شهری و روستایی، افزایش ۱۲ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید اینترنت خانگی به مشترکان مخابرات و ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس اینترنت بر بستر فیبر نوری برای اینترنت خانگی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین نزدیک به ۱۲۰ هزار سیم‌کارت جدید توزیع و ۱۴۰ هزار سیم‌کارت از نسل قدیم به نسل جدید تبدیل شده که بیشتر برای آموزش دانش‌آموزان کاربرد دارد.

مهرپویا با اشاره به برخورداری ۹۶ درصد روستاهای استان بوشهر از زیرساخت‌های اینترنتی گفت: از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر تنها چهار درصد معادل ۱۶ روستا از زیرساخت‌های اینترنتی برخوردار نیستند.

به گفته مهرپویا، امسال ۲۰ نقطه جدید پوشش تلفن همراه با ایجاد سایت در سرتاسر استان راه‌اندازی و همچنین در ۲۱۰ نقطه استان فناوری اینترنت پرسرعت فعال شده است تا برای مصرف خانگی، تجاری و آموزشی استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با این کارکرد در میان ۱۰ استان برتر مخابراتی کشور قرار دارد، گفت: هرچند در بیشتر روستاهای استان اپراتور دیگری مسئول خدمات رسانی است، ولی ۲۰ روستا در استان بدون اینترنت هستند که امسال تکمیل و پوشش تلفن همراه برای آنها ایجاد می‌شود.

سرقت ماهانه هفت تا ۹ هزار متر سیم و کابل مخابراتی در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی یکی از مهمترین مشکلات این شرکت در استان به شمار می‌رود به نحوی که امروز سرقت‌ها علاوه بر روستاها در کوچه‌های پرتردد شهری اتفاق می‌افتد و تامین و جایگزین کردن آنها بسیار زمان بر است.

مخابرات بوشهر برای انتخابات الکترونیک در آمادگی کامل است

وی با بیان اینکه بررسی‌ها سرقت ماهانه هفت تا ۹ هزار متر سیم و کابل مخابراتی در استان بوشهر را نشان می‌دهد، گفت: سال گذشته ۱۸۵ فقره سرقت شامل ۱۵۰ فقره در روستاها و ۳۵ فقره در شهرها ثبت شده است.

مهرپویا اضافه کرد: ۶۰ درصد سارقان سیم و کابل در استان بوشهر شناسایی و دارای پرونده هستند در همین ارتباط شرکت مخابرات تحت هیچ شرایطی به سارقانی که دستگیر می‌شوند رضایت نمی‌دهد.

وی یادآور شد: با توجه به آموزش اینترنتی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ یک هزار مدرسه شهری و روستایی استان بوشهر از طریق سیتم تلفن ثابت به اینترنت متصل و یکصد مدرسه نیز از طریق سایر اپراتورها به این سیستم مجهز شده اند.

طرح توسعه تلفن به دلیل معارض در ۲۰ نقطه استان بوشهر متوقف شده است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهرگفت: در بیش از ۲۰ نقطه استان در شهرهای برازجان، گناوه، دیلم، کنگان و خورموج مجوز طرح توسعه تلفن ( نصب BTS ) به‌دلیل معارض در انبارها نگهداری و طرح متوقف مانده است.

مهرپویا افزود: شرکت مخابرات تجهیزات به‌روزی خریداری کرده و آماده نصب است که برخی از شهروندان بنا به باور اشتباهِ ضرر داشتن آن‌ها، مانع از نصب و راه‌اندازی این تجهیزات می‌شوند و این تجهیزات در انبارها خاک می‌خورند.

وی یادآور شد: همه این دستگاه‌ها گواهینامه سلامت از نهادهای رسمی و تخصصی دارند و مردم باید بگذارند این سرمایه‌گذاری‌های کلان به ثمر بنشیند تا اختلال‌های ارتباطاتی به صفر برسد.

مهرپویا با تاکید براینکه مشتریان باید از سرمایه گذاری های انجام شده استفاده کنند، گفت: با توجه به اینکه تبدیل سیم کارت قدیمی به یوسیم به صورت رایگان به همراه ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان انجام می‌شود با این وجود استقبال مشتریان همراه اول از این طرح بسیار کم رنگ است.

مخابرات بوشهر برای انتخابات الکترونیک در آمادگی کامل است

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها ۸۰ درصد از سیم کارت‌های قدیمی استان بوشهر به ۴جی تبدیل شده که با توجه به سرمایه گذاری انجام شده این آمار بسیار پائین است و انتظار می‌رود مردم در این خصوص اقدام و لذت استفاده از اینترنت پرسرعت را روی گوشی‌های همراه خود امتحان کنند.

مهرپویا در خصوص سیم کارت‌های ۵جی نیز گفت: تا زمانی که روند تبدیل سیم کارت‌های قدیمی به ۴جی انجام نشود امکان آوردن امکانات ۵جی به استان وجود ندارد.

وی در خصوص فیبر نوری در استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر شهرهای کنگان، دیر، عسلویه، ریز، خارگ، برازجان، گناوه، بندر ریگ، دیلم و دلوار امکان واگذاری تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری را دارند اما استقبالی از این امکانات نمی‌شود.

مهرپویا در خصوص افزایش تعرفه‌های مخابراتی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌ها، ابزارها و دستمزدها، اما برای امسال تا کنون هیچ افزایشی برای نرخ اینترنت دستور داده نشده و خبری از آن نیست.

وی گفت: بیشترین گرایش مشترکان در کاربرد خدمات مخابرات، مصرف اینترنت در خطوط همراه و خانگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا