برندگان جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان اعلام شد


برندگان جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان اعلام شد

مشهد- ایرنا- معاون گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نفرات اول تا سوم جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان در سه رده سنی معرفی شدند.

شهرداری مشهد روز دوشنبه به نقل از نرگس شالچیان گزارش داد: ۳۰ نفر از شرکت کنندگان راه یافته به مرحله آخر این جشنواره به صورت زنده با یکدیگر به رقابت پرداختند و پس از داوری، نفرات اول تا سوم در سه رده سنی چهار تا هشت سال، ۹ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال مشخص و معرفی شدند.

وی افزود: در مرحله اول از بین تمامی آثار ارسالی، ۶۰ اثر به مرحله دوم راه پیدا کرد و در این مرحله شرکت کنندگان اثری را به صورت زنده اجرا کردند و پس از اعمال ویرایش های لازم این آثار در آپارات بارگذاری شد و مردم نیز به آثار مورد علاقه خود رای دادند و سپس آثار به صورت تخصصی توسط داوران ارزیابی گردید.

معاون گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در نهایت با تاثیر ۲۰ درصد رای مردم و ۸۰ درصد رای داوران، آثار راه یافته به مرحله بعد معرفی شدند.

وی گفت: در گروه سنی چهار تا هشت سال، آنیسا طاهرخانی از تاکستان، هلنا پوری از شوشتر و حلما شکری‌زاده از تهران به ترتیب اول تا سوم شدند.

شالچیان افزود: در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال نیز رتبه اول به دینا شیری‌زاده از کرج، رتبه دوم به صنم علی‌نیا از مشهد و رتبه سوم به کیانا رهنورد از مشهد تعلق گرفت.

وی ادامه داد: نگار گودرزیان از الشتر، ساجده محمودی از مشهد و پریان سادات ندیمی از تهران نیز به ترتیب مقام های اول تا سوم رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال را به خود اختصاص دادند.

این جشنواره سه سال متوالی توسط فراخوان برگزار می شود و علاقه‌مندان با ارسال آثار خود به دبیرخانه در این جشنواره شرکت می‌کنند.

در سال ۹۸ حدود ۴۰۰ اثر، سال ۹۹ حدود ۵۰۰ اثر و در سال جاری هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره در مشهد ارسال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید