بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی


بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کشف پنج میلیارد ریال لوازم صوتی و تصویری قاچاق در مشهد و اعتراض خبرنگاران گناباد و بجستان به انتقال بالگرد اورژانس هوایی این شهرستان به یکی دیگر از نقاط کشور از جمله عناوین مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه استان خراسان رضوی است.

مشهد- کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار لوازم صوتی و تصویری، بازرسان این سازمان موفق به کشف بیش از پنج میلیارد ریال کالای صوتی و تصویری قاچاق از ۲ واحد صنفی در مشهد شدند. بخشعلی بیاتی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام طی اقدام مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی و نیروهای اداره اماکن نیروی انتظامی مشهد و با هماهنگی قضایی کشف شد. وی ادامه داد: این کشفیات شامل ۲۲ دستگاه تلویزیون سامسونگ و ال.جی، ۵۵ دستگاه ال.ام. بی، رسیور، موتور گردان رسیور و دی.وی.آر دوربین های مداربسته به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال است که به سازمان اموال تملیکی منتقل شد و متخلفان برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

گناباد- کانون خبرنگاران شهرستانهای گناباد و بجستان با انتشار بیانیه مشترک نسبت به انتقال بالگرد تخصصی اورژانس هوایی این شهرستان به یکی دیگر از نقاط کشور اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر مسوولان ذیربط در این زمینه شدند. در این بیانیه آمده است: اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین دسترسی عادلانه به خدمات سلامت را از وظایف دولت و حقی همگانی می داند که در آن توزیع امکانات و حفظ سلامت عموم در چارچوب شاخصهای محاسبه گرایانه و ناعادلانه ای چون تعداد جمعیت یا دوری از مرکز فدا نمی شود و اگر تعداد جمعیت شهرها ملاک واگذاری توزیع امکانات است این خود سیاست غلطی در جهت انبوه کردن کلان شهرها و مهاجرت است و در دوری باطل فرار از محرومیت توسط عده ای، کمبود امکانات برای بازماندگان را دامن می زند. ادامه این بیانیه خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی است: مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در روزهای اخیر روزهای پرتنشی را پشت سرگذاشته و حرفهای ضد و نقیض و سلیقه ای، اعتماد آنها را در آستانه انتخابات خدشه دار کرده است و بر تجربه تکرار داستان تلخ محرومیت ها و از دست دادن امکانات افزوده است، مردمی که تکالیف شهروندی خود نسبت به حاکمیت و نظام را با ایثارگریها در جنگ و مشارکت بالا در کنش های سیاسی به خوبی و نجیبانه انجام داده اند. این بیانیه می افزاید: چرا از بین ۴۶ اورژانس هوایی باید گناباد انتخاب شود و با بهانه تعمیرات و بدون هماهنگی این اتفاق بیفتد. اکنون جای اثبات استحقاق گناباد برای بالگرد تخصصی اورژانس نیست چرا که تخصیص آن نیز در زمان مدیریت مسوولان فعلی انجام شده که آنان به درستی بر اهمیت مرکزیت این شهرستان در یک کانون بحرانی با حوزه خدمات دهی وسیع و جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر واقفند. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: ما با حمایت تمام اقشار و گروهها منتظر بازگشت بالگرد bk۱۱۷ به گناباد هستیم. بالگردی که با امکانات خاص خود در مکانهای سخت گذر و جاده ها توانست جان افراد بسیاری را از مرگ نجات دهد و ما با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و محدوده خدمات رسانی استحقاق داشتن آن را داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر