حیات «همت شیر» در سایه حمایت‌های دستگاه قضا/ چگونه چرخ کارخانه دوباره به چرخش افتاد؟


حیات «همت شیر» در سایه حمایت‌های دستگاه قضا/ چگونه چرخ کارخانه دوباره به چرخش افتاد؟

مدیرعامل شرکت همت شیر و افتخار گلستان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی به منظور احیاء این واحد تولیدی گفت: قوه قضاییه در این...

گروه حقوق خبرگزاری فارس- در چند سال گذشته به سبب مشکلات متعدد اقتصادی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل شدند و یا تا مرز تعطیلی پیش رفتند. با این حال انجام مساعدت‌های قضایی لازم برای احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل یکی از کارویژه‌های دستگاه قضا بوده است.

شرکت همت شیر یکی از واحد‌های تولیدی است که به دلیل مشکلات گوناگون از جمله طولانی شدن پروسه اخذ تسهیلات بانکی، بدهی مالیاتی و انسداد حساب نزد بانک در جریان فعالیت خود با چالش مواجه شده بود که نهایتا این مشکلات سبب تعطیلی این شرکت شد اما با ورود دستگاه قضایی استان گلستان، مشکل این واحد تولیدی حل شد و چرخ تولید در آن به چرخش درآمد.

داوود حسینی مدیرعامل شرکت همت شیر در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات این واحد تولیدی و اقدامات دستگاه قضایی به منظور حل این مشکلات گفت: ما چند کارخانه تولیدی داریم که از جمله آن‌ها شرکت همت شیر و کارخانه افتخار گلستان است. کارخانه افتخار گلستان عملا اواخر سال ۹۵ تعطیل شد؛ اما با حمایت‌های قوه قضاییه این کارخانه در سال ۹۷ به تولید بازگشت.

مدیرعامل این واحد تولیدی با بیان اینکه شرکت همت شیر نیز اوایل سال ۹۷ به طور کامل تعطیل شد، خاطرنشان کرد: تاکنون در خصوص شرکت افتخار گلستان بیش از ۸۰ درصد از بدهی بانک‌ها را داده ایم و در خصوص شرکت همت شیر هیچ چک برگشتی نداریم و تمامی چک‌ها به روز شده است.

وی اظهار کرد: قوه قضاییه با اقداماتی که انجام داده، انسدادی حساب‌های ما را رفع کرده است تا بتوانیم فعالیت کنیم. هر دو شرکت در حال حاضر فعال است و در شرکت افتخار حدود ۷۰ نفر و در شرکت همت شیر نیز حدود ۱۰ نفر فعالیت دارند.

حسینی با بیان اینکه شرکت افتخار گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان توسط بانک کارشناسی شده است، گفت: بدهی ما به بانک حدودا ۱۶ میلیارد تومان است و امیدواریم بانک در خصوص امکان انجام عملیات بانکی ساتنا مساعدت‌های لازم را به عمل آورد. قوه قضاییه در این موضوع به شدت ما را کمک کرد تا بتوانیم حرکت نماییم و توانستیم حرکت کنیم و اکنون تقاضای ما رفع چند مشکل باقی مانده از سوی بانک و دستگاه‌های مسئول برای ادامه مسیر تولید است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403