ماموریت فراشهرستانی، نقطه قوت ایرنا کاشان


ماموریت فراشهرستانی، نقطه قوت ایرنا کاشان

کاشان - ایرنا - دنیای پیچیده امروز، مقتضی مدیریتی جامع و هوشمند و نقش بی‌بدیل رسانه در تغییرات و تحولات و حتی تعالی‌بخشی ساختار نهادها و اجتماعات انکار ناپذیر است، به ویژه آنکه بر اساس مهندسی خبر، افکار عمومی را به بلوغ و پختگی رهنمون کرد.

خبرنگاری و خبرگزاری از ارکان این گونه مدیریتی در حوزه تبادل و تحلیل اطلاعات و اخبار است. اگرچه امروز شاهد سرعت ابزارهای تکنولوژیک در حوزه رسانه هستیم اما مهمترین وجه آن تولید خبر و تحلیل هوشمندانه و اطلاعاتی است که می‌تواند جامعه‌ای را از ایستایی به پویایی و از افول به صعود رهنمون سازد.

بی‌شک جوامع آگاه‌تر، موفق‌تر و شکوفاتر خواهند بود، چرا که در چرخه اطلاعات و اخبار، امکان رشد افکار عمومی و بلوغ فکری بیشتری وجود دارد.

یکی از سازمان‌های حرفه‌ای و مدیریتی عرصه خبر و اطلاع رسانی خبرگزاری‌ رسمی است که بر مبنای خط مشی کلی و ماموریت‌های مشخص می‌کوشد وقایع اتفاقیه را ثبت و به معرض دید دیگران قراردهد.

بر این مبنا، دانش حرفه خبرنگاری و آموزش‌های تخصصی از لوازم و ادوات اصلی تشکل‌های خبری قلمداد می‌شود.

خبرگزاری جموری اسامی (ایرنا) رسانه‌ای فراگیر و چندمنظوره در چرخه خبری و اطلاع رسانی کشور است که می‌کوشد با گفتمان سازی خبری، اسباب توسعه همه جانبه اجتماعی فرهنگی را فراهم سازد.

ایرنا دفتر کاشان در شمار معدود دفاتر خبری رسمی است که باوجود اینکه مرکز استان نیست اما ماموریتی فراشهرستانی داشته و منطقه‌ای عمل می‌کند؛ این به معنای آن است که انتظارات دفتر در تراز سیاست‌های خبری و بازتاب دادن مجموعه اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های منطقه‌ای بسامد بالایی دارد.

ابتکار برپایی جشن ۳۰ سالگی ایرنا کاشان که در شورای نهادهای هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان مطرح و تصویب شده بود؛ گویای نگاه ارزش مدار افرادی است که هم جایگاه و اهمیت خبر و رسانه را درک کرده‌اند هم بر ضرورت تقویت ارگان های خبری در راستای ارتباط با مردم و مسئولین تاکید دارند.

تقدیر از مدیران پیشین و رابطان خبر دفتر کاشان و منطقه شمال استان اصفهان، ارتقای بخش فنی و زیرساختی برای راه‌اندازی صفحه اختصاصی کاشان و فرصت بهره‌مندی از تجربیات ۳۰ ساله همکاران این دفتر، راهبردی عملی برای حرکت تحول گرا در منطقه است.

پیوستگی سیاست معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه، استمرار آگاهی‌رسانی به مردم از رویدادها و اخبار منطقه و کشور و بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان بخش‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پنل‌های گفت‌وگو و میزگرد رهاورد مبارک دیگری است که ایرنا کاشان در رئوس اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

این رویداد فرخنده را به همکاران حوزه رسانه کاشان تبریک می‌گویم.

* رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !