بیش از چهار هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در لرستان وجود دارد


بیش از چهار هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در لرستان وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: چهار هزار و 406 کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستاها، مناطق بین شهری و شهرهای این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا نبی‌الله شمسی فر شامگاه دوشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲هزار و ۷۶۷ کیلومتر طول شبکه فیبر نوری روستاها، ۸۴۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و ۷۹۴ کیلومتر فیبر نوری درون شهرهای لرستان است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: شبکه فیبر نوری استان دارای مشکلاتی است و در شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان و پلدختر فاقد این شبکه هستیم که رفع مشکلات در توان مخابرات استان نیست و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری نیاز است تا به درجه مطلوبی برسیم.

شمسی فر ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در محور نورآباد-هفت‌چشمه و ۱۱۵ کیلومتر شبکه دیگر در محور خرم آباد- دهلیج - پلدختر در دست احداث است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت تمامی اپراتورها از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود افزود: این شاخص اکنون در لرستان بیش از ۹۰ درصد گزارش شده است.

وی گفت: ۶۲۰ هزار خط تلفن ثابت در استان وجود دارد که ۳۶۰ هزار خط آن فعال است و همچنین ضریب نفوذ خط تلفن ثابت در لرستان ۲۷.۷ و در کشور ۳۷ درصد می‌باشد.

شمسی فر با بیان اینکه ۱۱۲ هزار پورت منصوبه اینترنت پرسرعت در لرستان وجود دارد افزود: علاوه بر شهرها و شهرستان های لرستان، در ۱۸۲ روستا ارائه خدمت می شود همچنین ۶۰۰ روستا به صورت اقماری در حال استفاده از خدمات مخابراتی هستند.

وی بیان کرد: نسل جدید سرویس باند پهن اینترنت نیز سال گذشته در شهرستان‌های بروجرد و بخش‌هایی از پلدختر فعال شد، پس از آن نیز واگذاری با حجم کم در بخش هایی از لرستان صورت گرفت و امثال توسعه می‌یابد.

شمسی فر گفت: ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار سیم کارت‌ تلفن همراه در لرستان وجود دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم کارت فعال و ضریب نفوذ استفاده از سیم‌کارت در استان ۱۲۰ درصد است.

وی اضافه کرد: نسل های دوم تا چهارم اپراتور همراه اول در بیش از ۹۸ درصد استان پوشش دارد و مقدمات ورود پوشش شبکه نسل پنج نیز به لرستان فراهم شده است.

شمسی فر بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سختی‌هایی را متحمل شدیم و میزان مصرف پهنای باند به شدت افزایش یافت اما همکاران بی‌وقفه اقدامات خوبی را انجام دادند.

وی گفت: در مدت یاد شده مصرف اینترنت در لرستان از هشت گیگ به ۲۰ گیگ افزایش یافت که این میزان مصرف نیاز به شبکه باند قوی تری دارد و در این راستا باید مشکلات شبکه فیبر نوری برطرف شود.

وی با اشاره به عدم توازن درآمد و هزینه در حوزه ارتباطات گفت: درآمد مخابرات به ازای هر خط تلفن ثابت ماهیانه ۵۶ هزار ریال می باشد در حالیکه خالص هزینه ها به ازای هر خط ۷۵ هزار ریال و ناخالص هزینه ها به ازای هر خط ۱۵۰ هزار ریال است.

مدیرمخابرات منطقه لرستان افزود: ۱۷ سال گذشته در حوزه تلفن ثابت افزایش تعرفه صورت نگرفته و حتی در بخش‌های کاهش یافته است که این موضوع نیاز به بازنگری دارد و دولتمردان و نمایندگان مجلس باید به این حوزه توجه کنند.

شمسی فر گفت: یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت ۴۵ ریال و یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه ۶۵۰ ریال می باشد اما فرهنگ استفاده از تلفن ثابت در لرستان کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید