آورهال پکینگ برج خنک کننده


آورهال پکینگ برج خنک کننده

آورهال یا تعویض پکینگ برج خنک کننده یا کولینگ تاور از بخش های مهم، سرویس، بهسازی و تعمیر برج خنک کن برای جلوگیری از کاهش راندمان آن می‌باشد. پکینگ ها در برج خنک کننده دارای طول عمر نسبتا کوتاه هستند. این موضوع سبب شده تعویض یا سرویس پکینگ به صورت سالیانه یا هر دوسال یا سه سال صورت گیرد. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه عمر پکینگ کولینگ تاور را افزایش دهیم.

آورهال یا تعویض پکینگ برج خنک کننده یا کولینگ تاور از بخش های مهم، سرویس، بهسازی و تعمیر برج خنک کن برای جلوگیری از کاهش راندمان آن می‌باشد.  پکینگ ها در برج خنک کننده دارای طول عمر نسبتا کوتاه هستند. این موضوع سبب شده تعویض یا سرویس پکینگ به صورت سالیانه یا هر دوسال یا سه سال صورت گیرد. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه عمر پکینگ کولینگ تاور را افزایش دهیم. 

عنوان مهمی که می‌تواند در راندمان برج تا 60 درصد تاثیر گذار باشد. تعویض و اورهال به موقع و انتخاب پکینگ مناسب برای برج خنک کننده است. پکینگ کولینگ تاور وظیفه بسیار مهمی برعهده دارد. چون بخش عمده خنک کاری سیال بوسیله‌ی پکینگ برج خنک کننده انجام می‌شود. بیشتر اجزا و قطعات برج خنک کن در دوره مشخصی به بازرسی، تعمیر و تعویض نیازمند است .

آورهال پکینگ برج خنک کننده 

آورهال پکینگ برج خنک کن به چه صورت است
همان‌طور که میدانید پکینگ برج خنک کن در انواع و متریال های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. تعمیر و بهسازی یا آورهال پکینگ برج خنک کننده به این صورت انجام می‌گیرد. اول شستشو سطح پرکن کولینگ تاور و دوم تعویض و آورهال سطح پر کن برج خنک کننده در هر چند وقت است. در قسمت اول با توجه به اینکه نوع پر کننده بعد از شستشو بتوان استفاده کرد یا خیر که عمدتا در سطح پرکن های فیلمی که از انواع سطوح خنک کاری در برج خنک کن است. به علت اینکه این نوع با در مجاورت حرارت آب است و دفورمه می‌شود و قابل شستشو نمی‌باشد. و اما پکینگ اسپلش چون مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد. همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و قابل شستشو و استفاده دوباره است. نیازی به تعمیر، تعویض و آورهال پکینگ برج خنک کننده وجود ندارد .
برج‌های خنک کن را چگونه عیب یابی کنیم
از اوایل قرن 19 برج های خنک کن در صنعت کاربرد داشتند. این دستگاه وسیله‌ای برای دفع حرارت یا مبدل حرارتی می‌باشد. که وظیفه کاهش دمای سیال را برعهده دارد. برج خنک کن مانند ماشین آلات دیگر نیازمند نگهداری مناسب به منظور راندمان بهتر است. و ممکن است گاهی اوقات دچار مشکل شود که باید عیب یابی گردد .
تعویض یا آورهال پکینگ برج خنک کن چگونه است
به منظور این بخش، توضیحات تکمیلی را برای آورهال تعویض پکینگ برج خنک کن ارائه داده‌ایم. برای آسان انجام شدن کار و عملیات، ابتدا بدنه برج را از یکدیگر جدا و باز می‌کنیم. اگر برج خنک کن مخروطی باشد دو دیواره، و اگر مکعبی باشد تنها یک پنل را باز کنید. به منظوز تخلیه پکینگ های معیوب، برج را از مدار خارج کنید. و بعد با مواد شوینده خاصی داخل برج را شستشو دهید. تا تمامی پکینگ های خرده قبلی و رسوب هایی که در تشتک مانده کامل جمع شود. قبل از چیدن و آورهال پکینگ برج خنک کن از سالمی استراکچر یا عنکبوتی نگهدارنده پکینگ ها مطمعن شوید. حال پکینگ جدید را در برج نصب و مجددا دستگاه را به مدار برگردانید.

آورهال پکینگ برج خنک کننده

تعمیر پکینگ برج خنک‌کننده در دوره آورهال
سطح پرکن برج خنک کن از قطعات پر استحلاک و حساس این دستگاه می‌باشد. زیرا این قطعه به سرویس و تعمیر داعم احتیاج دارد و در بازه 6 ماه یک بار باید شستشو شود. اگر این عمل مرتب و منظم انجام شود تا 40 درصد عمر قطعه را افزایش می‌دهد. ولی اگر به تعمیر پکینگ توجه نشود باعث خرابی دیگر قسمت‌های دستگاه می‌گردد. تولید کنندگان شرکت برج خنک کننده ارائه دهنده پکینگ با کیفیت بالا است و این محصول کیفیتی دارد که در طول زمان از مرغوبیت آن کم نمی‌شود. و همچنین شرکت ما به جهت جلوگیری از رسوب پکینگ برج خنک کن، ارائه دهنده رسوبزدا می‌باشد. رسوب زدا سبب کاهش هزینه اسیدشویی و افزایش کارکرد برج خنک کن است .
سرویس تعویض پکینگ فیلمی آسان‌تر است یا اسپلش
سطح پرکن فیلمی بعد از رسوب گرفتن سخت تر از پکینگ اسپلش سرویس می‌شود. اکثر اوقات پکینگ های اسپلش به آسانی با واتر جت شسته می‌شود. و تمامی رسوبات روی پکینگ از بین می‌رود. سرویس و شستشوی پکینگ اسپلش در دوره 3 الی 5 ساله باید انجام گیرد. رسوب زدایی و تمیز کردن سطح پرکن فیلمی یا آبشاری با اسپلش متفاوت است. بعضی اوقات در پکینگ آبشاری پی وی سی که ورقه های آن توسط چسب به هم وصل هستند بعد از مدت 1 الی 2 سال خشک و شسته می‌شوند. و در زمان سرویس دوره‌ای برج به عنوان ضایعات دور انداخته می‌شوند. پکینگ فیلمی که از جنس پی پی است استحکام زیادی دارد و ورقه های آن توسط جوش حرارتی به هم وصل شده‌اند. آن‌ها را می‌توان بعد از 2 سال با اسید شستشو داد. ولی پکینگ آبشاری پی وی سی را نمی‌توان با اسید شستشو داد .

آورهال پکینگ برج خنک کننده

مناسب‌ترین گزینه برای تعویض آورهال پکینگ اسپلش
مدیای اسپلش که شکل استوانه‌ای دارد در حقیقت برای تصفیه فاضلاب است. عیب اصلی پکینگ اسپلش، نحوه قرار گیری آن در کولینگ تاور و بعد سرویس آن در زمان تعمیر یا آورهال برج بر خنک کننده می‌باشد. بهترین مورد برای جایگزینی و تعویض پکینگ برج خنک کننده اسپلش، استفاده از پکینگ با کیفیت اسپلش است. که عمر مفید بالایی دارد. چیدمان و خارج کردن آن از برج خنک کن آسان می‌باشد .
برای دستیابی به اطلاعات تکمیلی در خصوص تعویض و اورهال پکینگ می‌توانید با کارشناسان شرکت برج خنک کننده گروه کارخانجات صنعتی CTR تماس حاصل نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه صنعت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»