مسجد جامعی: ساختمان روزنامه اطلاعات موزه شود


مسجد جامعی: ساختمان روزنامه اطلاعات موزه شود

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز موزه‌ها و تبریک روز جهانی موزه و میراث فرهنگی پیشنهاد داد: ساختمان روزنامه اطلاعات به دلیل مولفه‌هایی که دارد به موزه تبدیل شود و در دسترس شهروندان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «احمد مسجدجامعی» روز سه شنبه در جریان دویست و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران بیش از ۱۵۰ موزه ثبت شده و ۵۰ موزه ثبت نشده وجود دارد که می‌توان این شهر را شهر موزه ها نامید.

وی اضافه کرد: شهرهای بزرگ دنیا هم که به لحاظ گردشگری رونق دارند موزه‌هایشان بیش از ۲۰۰ مورد نیست.

مسجد جامعی با بیان اینکه در محوطه وزارت امور خارجه چندین موزه، از جمله موزه مخابرات، پست، ملک و عبرت وجود دارد اما در دسترس شهروندان نیست، خواستار در دسترس قرار گرفتن این موزه ها برای شهروندان شد.

وی با اشاره به کاخ مرمر گفت: این مجموعه نیز که اکنون در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است در سالهای گذشته به کمک آستان قدس مرمت شد و این کاخ وقف برای مردم تهران است و باید موزه فرهنگ و هنر در آن ایجاد شود.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز روز سه شنبه سخنان خود را با محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی آغاز و این حملات را محکوم کرد.

وی افزود: این حملات بیش از ۲۰۰ شهید برجای گذاشت که از این تعداد دست کم ۶۰ تن کودک هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جریان جلسه امروز با ارائه تذکری به اعضای شورای شهر گفت که ۲۵ طرح، ۲۷ لایحه، یک استفساریه و ۲ تحقیق و تفحص روی زمین مانده است‌.

وی از اعضای شورا خواست با اولویت‌بندی، نسبت به پیگیری این موارد و ارسال آن برای هیئت رئیسه اقدام کنند.

هاشمی با بیان این که مواردی هست که شهرداری نیز آن را پیگیری می کند، گفت: اعضای شورا این طرح ها و لایحه ها و را برای هیات رئیسه ارسال کنند تا در دستور کار قرار گیرد و در ۲ ماه و نیم باقی‌مانده از عمر شورای شهر، بخشی از آنها به نتیجه برسد.

ضرورت توجه به مصوبات روی زمین مانده شورا

«علی اعطا» دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: مجموعه ای از مصوبات شورا که دارای الزام است و برای کمیسیون ها، کمیته ها و اعضای شورا واجد اهمیت بود و با اولویت ویژه پیگیری می‌شد، همچنان روی زمین مانده است.

وی گفت: برای نمونه فرایند صدور پروانه ساختمان است که از نظر کمیسیون این فرآیند مملو از مشکل بود و باید اصلاح و در شورا تصویب می‌شد که همچنان به شورای شهر نیامده است.

اعطا با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیند صدور پروانه اظهار داشت: نباید کار سرمایه گذار که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارد، در مرحله دریافت مجوز معطل بماند.

وی با بیان اینکه پیگیری و سرانجام رساندن این موضوعات در برنامه شهرداری نیست، عنوان کرد: فهرستی از مصوبات داریم که مقرر شده بود شهرداری با زمانبندی لایحه ارسال کند و این مصوبات در سامانه جامع مصوبات نیز قابل مشاهده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: افرادی که در شهرداری، رسانه ها و سمن ها قصد پیگیری دارند، می‌توانند این فرایند را از طریق سامانه جامع مصوبات دنبال کنند.

وی از هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران خواست که در ماه‌های پایانی این شورا، تدبیری اتخاذ شود که بخشی از مصوبات روی زمین مانده شورای شهر به نتیجه برسد.

توزیع گوشت‌های بی‌کیفیت در فروشگاه شهروند بررسی شود

«افشین حبیب‌زاده» دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: در پی شکایات شهروندان مبنی بر توزیع گوشت قرمز بی کیفیت در شعب فروشگاه شهروند، موضوع براساس بند ۱۸ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که یکی از وظایف شورا را نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر عنوان کرده، در دستورکار معاونت نظارت و پیگیری شورا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان شورا با حضور در برخی از شعب فروشگاه شهروند ضمن بررسی محصولات ارائه شده در این فروشگاه، به این نتیجه رسیدند که کیفیت برخی از گوشت های قرمز توزیع شده در حد مطلوب نیست.

حبیب زاده، تاکید کرد: با توجه به اهمیت مساله سلامت مردم و لزوم توزیع کالاهای با کیفیت، ضروری است شهردار تهران در اسرع وقت موضوع را از طریق کارشناسان بهداشتی بررسی کند.

وی افزود: ضروری است که شهردار نسبت به نظارت بیشتر بر کیفیت مواد پروتئینی بویژه گوشت قرمز عرضه شده با تاکید بر بررسی تاریخ انقضای واقعی، نحوه نگهداری این محصولات و نحوه کشتار در فروشگاه شهروند اقدام کند.

این خبر تکمیل می شود ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام