تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس در فلسطین


تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس در فلسطین

تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس در فلسطین به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد تلاش‌های هماهنگ کننده سازمان ملل برای برقراری آتش بس میان صهیونیست‌ها وفلسطینی‌ها افزایش یافته است. برخلاف خوش بینی‌های مقامات سازمان ملل متحد، تحلیلگران معقتدند دستیابی به آتش بس در شرایط فعلی به علت اصرار رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نظامی خود، دشوار...

تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس در فلسطین

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد تلاش‌های هماهنگ کننده سازمان ملل برای برقراری آتش بس میان صهیونیست‌ها وفلسطینی‌ها افزایش یافته است.

برخلاف خوش بینی‌های مقامات سازمان ملل متحد، تحلیلگران معقتدند دستیابی به آتش بس در شرایط فعلی به علت اصرار رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نظامی خود، دشوار است.

«رضا بوشفره» خبرنگار اسکای نیوز از نیویورک در این باره گزارش داد، پس از گذشت یک هفته از نشست‌های دیپلماتیک و تلاش‌های سازمان ملل، «تور وینسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه در حال اجرای برگزاری مذاکرات فشرده با همه طرف‌های درگیر از جمله «مئیر بن شبات»، مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات امنیتی است.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: سازمان ملل در حال اجرای تلاش‌هایی در این زمینه است و در حال حاضر تور وینسلاند در صدد دستیابی به یک توافق آتش بس است.

خبرنگار اسکای نیوز افزود: علی رغم خوشبینی مقامات سازمان ملل در دستیابی به یک توافق آتش بس، تحلیلگران دستیابی به آن را در آینده‌ای نزدیک دشوار می‌دانند.”تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس در فلسطین”

«ایرینا تسوکربرگ»، کارشناس مسائل امنیت ملی در این خصوص گفت: درگیری‌های فعلی حماس و اسرائیل با درگیری‌های سال ۲۰۱۴ متفاوت است، اسرائیل فقط در صورت نابودی سامانه جنگی حماس جنگ را متوقف خواهد کرد که این امر مستلزم زمان زیادی است.

تلاش‌های سازمان ملل و تور وینسلاند در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا مانع صدور هر گونه بیانیه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل شده است و اعلام می‌کند تلاش‌هایی در این زمینه در پشت پرده صورت می‌گیرد.

جنبش حماس شروط آتش‌بس را اعلام و آن را تنها در زمانی می‌پذیرد که رژیم صهیونیستی ابتدا حملات خود را متوقف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل