وزیر خارجه لبنان: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داعش را به وجود آوردند


وزیر خارجه لبنان: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داعش را به وجود آوردند

شفقنا- وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی بی‌سابقه تشکیل و گسترش گروه تروریستی و تکفیری داعش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت داد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، شربل وهبه در یک مصاحبه جنجالی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مسئول ایجاد و گسترش گروه تکفیری داعش در منطقه دانست اما نامی از هیچ کشوری نبرد. […]

وزیر خارجه لبنان: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داعش را به وجود آوردندوزیر خارجه لبنان: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داعش را به وجود آوردند

شفقنا- وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی بی‌سابقه تشکیل و گسترش گروه تروریستی و تکفیری داعش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، شربل وهبه در یک مصاحبه جنجالی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مسئول ایجاد و گسترش گروه تکفیری داعش در منطقه دانست اما نامی از هیچ کشوری نبرد.

وهبه در مصاحبه با شبکه الحورا گفت: کشورهایی که دم از عشق، همکاری و دوستی می‌زنند داعش را در سفره نینوا و انبار(عراق) و پالمیرا(سوریه) قرار دادند. اشاره وهبه به اشغال شهرهای عراق وسوریه توسط داعش در سال ۲۰۱۴ بود.

وزیر خارجه لبنان در این مصاحبه اشاره‌ای به کشور خاصی نکرد اما گفت: من نمی‌خواهم اسمی از کشوری ببرم اما چه کسی جز کشورهای خلیج(فارس) این کار را انجام داد؟ من بودم؟

انتشار این سخنان موجی از محکومیت و حملات را روانه وهبه کرده و سعدالحریری نخست وزیر موقت لبنان نیز این سخنان را ناامیدکننده خواند و گفت این صحبت‌ها می‌تواند به روابط لبنان با کشورهای عربی آسیب بزند.

گفتنی است کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی در میانه بحران سیاسی و اقتصادی لبنان از کمک به این کشور خودداری می‌کنند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه داعش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی