چطور زایمان طبیعی را بدون درد انجام دهیم؟


چطور زایمان طبیعی را بدون درد انجام دهیم؟

شاید همه شما تصوری که از متخصص بیهوشی برای زایمان دارید این است که تنها در زایمان سزارین داروی بی حسی یا بیهوشی را تزریق می‌کند تا در طول زایمان دردی را احساس نکنید. اما، تنها این مورد نیست. خوشبختانه برای مادرانی که تمایل به زایمان طبیعی دارند؛ اما، ترس از درد زایمان مانع از […] نوشته چطور زایمان طبیعی را بدون درد انجام دهیم؟ اولین بار در چطور...

شاید همه شما تصوری که از متخصص بیهوشی برای زایمان دارید این است که تنها در زایمان سزارین داروی بی حسی یا بیهوشی را تزریق می‌کند تا در طول زایمان دردی را احساس نکنید.

اما، تنها این مورد نیست. خوشبختانه برای مادرانی که تمایل به زایمان طبیعی دارند؛ اما، ترس از درد زایمان مانع از انتخاب آنها می‌شود، با حضور متخصص بیهوشی و تزریق داروی اپیدورال، این امکان را برای مادران فراهم کرده است تا زایمان طبیعی بدون درد را تجربه کنند.

نگران دردهای زایمان طبیعی نباشید

شاید از افرادی که در گذشته تجربه زایمان طبیعی را داشته باشند، شنیده‌اید که می‌گویند ساعت‌ها دردهای زیادی را تجربه کرده‌اند و رفته رفته این دردها بیشتر می‌شد، که قطعا این تجربه می‌تواند برای هر مادری دلهره‌آور باشد و در نهایت زایمان سزارین را انتخاب کند.

خوشبختانه با توجه به حضور متخصص بیهوشی و فوق تخصص درد، آقای دکتر محمد حسین دلشاد، بی دردی را برای مادران باردار طی زایمان طبیعی امکان پذیر کرده است تا خاطره خوشی از زایمان طبیعی برای آنها باقی بماند.

پزشکان فوق تخصص درد (https://drdelshadfoundation.com/) در بررسی، تشخیص و درمان انواع درد توانایی و تخصص بالایی دارند. زمانی که علت درد در بیماران تشخیص داده می‌شود، بهترین درمان را جهت تسکین درد برای بیماران در نظر می‌گیرند.

نکته‌ای که باید در خصوص این نوع زایمان بدانید، این است که شاید به نظر برسد منظور از بی دردی همان بی حسی است، که در زایمان سزارین برای مادران تزریق می‌شود، در زایمان طبیعی نیز منجر به بی حسی مادر می‌شود و به همین جهت مادر دردی را احساس نمی‌کند.

در حقیقت اینگونه نیست؛ چراکه، زمانی که متخصص بیهوشی داروی اپیدورال را تزریق می‌کند، مادر کم درد یا کاملا بی درد می‌شود نه بی حس. با وجود بی دردی که دریافت می‌کند، کاملا قادر است که حرکت و فعالیت خود را برای زایمان داشته باشد.

روند تزریق داروی بی دردی در زایمان طبیعی بدون درد

شاید اغلب خانم‌ها در پی آن هستند که بدانند روند تزریق اپیدورال چگونه است و آیا هنگام تزریق دردی احساس می‌کنند یا خیر؟ قطعا زمانی که می‌گوییم زایمان طبیعی بدون درد، تمام هدف پزشک متخصص بیهوشی آن است که شما حداقل‌ترین درد را تجربه کنید یا کاملا بی درد باشید.

سوزن اپیدورال، سوزن بزرگی است؛ اما، قبل از وارد کردن این سوزن برای مادر ابتدا داروی بی حسی تزریق می‌شود که بسیار درد کمی دارد. سپس سوزن اپیدورال همراه با کاتتر ( لوله باریک پلاستیکی) در بین مهره‌های کمر، وارد ناحیه اپیدورال می‌شود.

پس از وارد کردن، سوزن خارج می‌شود و تنها کاتتر باقی می‌ماند تا تزریقات از این طریق برای مادر انجام گیرد. وجود کاتتر این امکان را به مادر می‌دهد تا هر زمان که در طی زایمان احساس درد داشت، از طریق لوله کاتتر بدون وارد کردن سوزن، دوز مناسب دارو برای مادر تزریق شود.

بنابراین، مادر در طی زایمان کاملا بی درد است و روند زایمان با موفقیت سپری می‌شود. هرگونه عارضه‌های احتمالی ناشی از این دارو از قبل پیش بینی می‌شود و جلوگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

چطور زایمان طبیعی را بدون درد انجام دهیم؟

از مهم‌ترین مزایای زایمان طبیعی بدون درد

قطعا بی دردی از مهم‌ترین مزیتی است که برای زایمان طبیعی به روش اپیدورال می‌توان در نظر گرفت. مادر با وجود انقباضاتی که دارد، دردی را احساس نمی‌کند. امکان استراحت کردن مادر در طول زایمان طبیعی وجود دارد؛ چراکه، دردی را احساس نمی‌کند و قادر به حرکت کردن است. مادر دیگر متحمل عارضه‌هایی مانند، برش و جراحت ناشی از سزارین نمی‌شود. قادر به پوزیشن گیری‌های لازم برای زایمان خواهد بود. در صورتی که پزشک مهارت لازم برای وارد کردن سوزن را داشته باشد و با هرگونه عارضه‌های احتمالی ناشی از این نوع بی دردی آشنا باشد، قطعا مادر متحمل عارضه‌های زایمان طبیعی بی درد نخواهد شد.

به طور مثال اگر پزشک بارها سوزن را برای قرار گیری در جای مناسب وارد کند، ممکن است سوزن به کیسه حاوی مایع مغزی وارد شود و مایع به بیرون نشت کند، در نهایت منجر به سردرد مادر شود. در این صورت نیز جای نگرانی ندارد و کاملا با راهکارهای ساده قابل درمان است.

آرام گرفتن بیماران در حین جراحی توسط متخصص بیهوشی

نیرویی تاثیر گذار؛ اما، کمتر در صحنه، متخصص بیهوشی است که منجر به آرامش و بی دردی بیماران در حین عمل جراحی می‌شود. قبل از هرگونه اقدامی متخصص بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا بهترین روش بی حسی یا بی دردی را برای بیماران در نظر بگیرد.

در حقیقت ممکن است در برخی از مواقع بیمار شرایطی برای انواع خاصی از بی حسی یا روش‌های بی دردی را نداشته باشد، در نتیجه با توجه به اطلاعاتی که از بیمار و آزمایش‌های او دریافت می‌کند، بهترین روش را برای آرامش او در طی جراحی در نظر خواهد گرفت.

چطور زایمان طبیعی را بدون درد انجام دهیم؟

علاوه بر اینکه مراقبت‌های قبل از عمل انجام می‌شود، در حین عمل نیز بر حال عمومی بیمار نظارت دارد. در واقع عملکرد حیاتی بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد:

ضربان قلب ریتم ضربان تنفس فشارخون دمای بدن تعادل مایعات در بدن

در این مرحله فعالیت پزشک تمام نمی‌شود، پس از عمل نیز مراقبت‌های لازم از سوی متخصص بیهوشی (https://drdelshadfoundation.com/anesthesiologist/) انجام می‌گیرد تا از سلامت عمومی بیمار اطمینان حاصل کنند. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد این نوع زایمان اینجا کلیک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس