69 دستگاه باسکول مراکز خرید گندم شرق گلستان تاییدیه استاندارد دریافت کردند


69 دستگاه باسکول مراکز خرید گندم شرق گلستان تاییدیه استاندارد دریافت کردند

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: با توجه به آغاز خرید محصولات گندم و کلزا، 69 دستگاه باسکول ثابت مراکز خرید گندم و کلزا در شرق گلستان تاییدیه استاندارد دریافت کردند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن خسروی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با آغاز بازگشایی مراکز خرید محصولات کشاورزی به ویژه گندم و کلزا در استان گلستان و در راستای وظایف اداره استاندارد ۷۳ دستگاه باسکول مراکز خرید محصولات کشاورزی در منطقه شرق گلستان مورد آزمون و کالیبراسیون قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از این تعداد دستگاه‌های باسکول مورد آزمون و کالیبراسیون قرار گرفته تعداد ۶۹ دستگاه باسکول موفق به قبولی و دریافت تاییدیه استاندارد شدند.

* بیش از ۱۲۰ باسکول در شرق گلستان وجود دارد/ آزمون باسکول‌ها با اولویت مراکز خرید کلزا در حال انجام است

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ادامه داد: با توجه به آمار سال گذشته بیش از ۱۲۰ باسکول در شرق گلستان وجود دارد که آزمون این دستگاه‌ها با اولویت مراکز خرید کلزا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز خرید گندم و کلزا شامل واحدهای تابعه تعاونی روستایی، سیلوهای غله، دانه‌های روغنی، کارنجات آرد و مراکز خرید خصوصی است.

خسروی گفت: آزمون و کالیبراسیون باسکول‌ها هر ساله قبل از فصل خرید محصولات کشاورزی با هدف توزین دقیق محصولات و رعایت حق‌الناس در قالب آزمون و نظارت توسط اداره استاندارد انجام می‌شود.

* تمام مراکز خرید گندم و سایر مراکز دارای باسکول‌های ثابت باید گواهی قبولی باسکول خود را در معرض دید عموم نصب کنند

وی بیان کرد: تمام مراکز خرید و نیز سایر مراکز دارای باسکول‌های ثابت باید گواهی قبولی باسکول خود را در معرض دید عموم و تیم بازرسی نصب کنند.

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ابراز کرد: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ و نیز تلفن ثابت ۰۱۷-۳۳۳۸۸۶۱۸ اداره استاندارد آماده دریافت گزارشات و اعتراضات کشاورزان و مردم عزیز در این خصوص است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج