مقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FE


مقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FE

گجت نیوز به بهانه رونمایی از نسخه 4G گوشی گلکسی S20 FE در اینجا آن را مقابل گوشی پوکو F3 به عنوان قاتل پرچمداران شرکت شیائومی خواهیم گذاشت. سال گذشته سامسونگ با رونمایی از گوشی Galaxy S20 FE (فن ادیشن) رسماً وارد بازار گوشی‌های قاتل پرچمدار شد. این گوشی جدید سخت افزاری در کلاس پرچمداران با قیمتی... نوشته مقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20...

به بهانه رونمایی از نسخه ۴G گوشی گلکسی S20 FE در اینجا آن را مقابل گوشی پوکو F3 به عنوان قاتل پرچمداران شرکت شیائومی خواهیم گذاشت.

سال گذشته سامسونگ با رونمایی از گوشی Galaxy S20 FE (فن ادیشن) رسماً وارد بازار گوشی‌های قاتل پرچمدار شد. این گوشی جدید سخت افزاری در کلاس پرچمداران با قیمتی مقرون به صرفه‌تر دارد و مشخصاتی دارد که فقط در گوشی‌های پرچمدار می‌توان آن را یافت. سامسونگ چند روز پیش نسخه جدیدی از این گوشی را با چیپست سری اسنپدراگون و شبکه ۴G معرفی کرد. اما آیا این دستگاه به قدری قدرتمند است که بتواند با بهترین قاتلین پرچمدار ساخت شیائومی رقابت کند؟ آیا ارزش خرید این گوشی می‌تواند مثل گوشی پوکو F3 شرکت شیائومی باشد؟

با ما همراه باشید تا در این مقاله به مقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FE بپردازیم.

مقایسه مشخصات فنی پوکو F3 با گلکسی S20 FE

گوشی شیائومی پوکو F3 سامسونگ گلکسی S20 FE 4G
ابعاد و وزن ۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر وزن ۱۹۶ گرم ۱۵۹.۸ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متر وزن ۱۹۰ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل فناوری AMOLED ۶.۵ اینچ ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل فناوری Super AMOLED
پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ هشت هسته ۳.۲ گیگاهرتز کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ هشت هسته ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه ۶ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه ۸ گیگ رم/ ۲۵۶ گیگ حافظه ۶ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه ۸ گیگ رم/ ۲۵۶ گیگ حافظه اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی
نرم افزار اندروید ۱۱ رابط کاربری MIUI اندروید ۱۱ رابط کاربری One UI
ارتباطات وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax بلوتوث ۵.۱ GPS وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax بلوتوث ۵.۰ GPS
دوربین سه‌گانه ۴۸ + ۸ + ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.2 و f/2.4 سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 سه‌گانه ۱۲ + ۸ + ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 و f/2.2 سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۳۳ وات ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع سیمی ۲۵ وات شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات
امکانات اضافه‌تر دو اسلات سیم کارت شبکه ۵G دو اسلات سیم کارت گواهی ضد آب IP68

طراحی

هیچ یک از این دو گوشی در طراحی و کیفیت ساخت شبیه پرچمداران نیستند و مشابه گوشی‌های میان‌رده دیگر هستند. به اعتقاد ما نماینده سامسونگ به خاطر ارائه گواهی ضد آب IP68 و یک فریم آلومینیومی کیفیت ساخت بهتری دارد. در سمتی دیگر قاب پشتی گوشی پوکو اف ۳ از یک قاب شیشه‌ای برخوردار است، ولی ضد آب نیست. اگرچه در برابر پاشش آب و گرد و غبار عادی روی هوا مقاوم است. نماینده پوکو گواهی IP53 را ارائه می‌کند.

علی‌رغم این که گوشی پوکو اف ۳ از یک حسگر اثر انگشت روی فریم کناری خود استفاده می‌کند، آن باریک‌تر از گلکسی اس ۲۰ اف ای ۴G است. در عین حال گوشی سامسونگ از یک حسگر اثر انگشت درون نمایشگر و بدنه‌ای جمع و جورتر استفاده می‌کند.

نمایشگر

در جزئیات فنی نمایشگر هر دو گوشی شباهت زیادی با یکدیگر دارند. هر دو از پنل AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن فول اچ دی پلاس و گواهی +HDR10 برخوردارند. حتی اوج روشنایی هر دو نیز مشابه یکدیگر است. این نمایشگرها با کیفیت تصویر عالی و تجربه مشاهده روان، عملکردی بالاتر از متوسط دارند. تفاوت مهمی که بین این دو پنل وجود دارد، ابعاد آن‌ها است. گوشی پوکو F3 از یک نمایشگر عریض‌تر ۶.۶۷ اینچی استفاده می‌کند، در حالی که گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE 4G به یک نمایشگر کوچک‌تر ۶.۵ اینچی مجهز شده است. و البته همانطور که گفتیم برتری گوشی سامسونگ در بخش نمایشگر نسبت به مدل پوکو، حضور یک حسگر اثر انگشت نهفته در آن است.

مقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FEمقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FE

پوکو F3

مشخصات و نرم افزار

پیروز مقایسه سخت افزاری بی‌شک گوشی پوکو است. اول از همه اینکه از چیپست قدرتمندتری استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۷۰ که در زیر قاب این گوشی حضور دارد از نظر عملکرد بین مدل‌های اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۸۸۸ قرار می‌گیرد. تا ۸ گیگابایت رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع پرسرعت UFS 3.1 نیز آن را همراهی می‌کنند. اما گوشی گلکسی اس ۲۰ اف ای ۴G همانطور که از نامش پیداست از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کند.

در سمتی دیگر بین این دو گوشی تنها نماینده سامسونگ است که از یک اسلات کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

دوربین

بهترین دوربین در این مقایسه متعلق به گلکسی S20 FE 4G است. گرچه عدد مگاپیکسل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی پوکو F3 جذاب است، اما عملکرد ناامیدکننده‌ای دارد. در آن سو نماینده سامسونگ از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. به علاوه یک حسگر ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال و یک حسگر فوق گسترده ۱۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. این سیستم دوربین سه‌گانه از لرزشگیر اپتیکال دوگانه نیز برخوردار است.

در مقایسه دوربین‌های سلفی نیز دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اف ای عملکرد قابل قبول‌تری دارد.

مقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FEمقایسه گوشی پوکو F3 با سامسونگ گلکسی S20 FE

سامسونگ گلکسی S20 FE 4G

باتری

هر دو گوشی ظرفیت باتری یکسانی دارند و با توجه به اینکه در اجزا تفاوت چندانی ندارند، انتظار می‌رود عمر باتری یکسانی را هم ارائه کنند. با اینکه شما گوشی پوکو را می‌توانید به لطف فناوری ۳۳ وات سریع‌تر شارژ کنید، اما در عوض گوشی سامسونگ از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

قیمت

قیمت پایه گوشی POCO F3 از ۴۵۰ دلار آغاز می‌شود، در حالی که قیمت پایه گوشی Samsung Galaxy S20 FE 4G نزدیک دو برابر آن، ۸۱۵ دلار است. گلکسی اس ۲۰ اف ای در مجموع با دوربین‌های بهتر، شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر نفوذ آب گوشی بهتری است. در آن سو کیفیت عکس‌های دوربین پوکو اف ۳ ناامیدکننده است، اما ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتی که ارائه می‌کند دارد. ضمن اینکه به شما شبکه ۵G را هم هدیه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس