همراه اول بالاترین میزبانی رومینگ ملی در کشور را دارد


موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از سطح گسترده خدمات رومینگ ملی همراه اول در مقایسه با دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل است. رومینگ ملی، خدمتی است که با استفاده از آن یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد قرارداد، از اپراتور میهمان...

موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از سطح گسترده خدمات رومینگ ملی همراه اول در مقایسه با دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل است.

رومینگ ملی، خدمتی است که با استفاده از آن یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد قرارداد، از اپراتور میهمان هزینه دریافت می‌کند. در رومینگ ملی اپراتوری که زیرساخت‌های گسترده و توسعه ‌یافته‌ای داشته باشد، امکان ارائه خدمات بیشتری دارد.

همراه اول بالاترین میزبانی رومینگ ملی در کشور را دارد

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نشان می‌دهد همراه اول در مجموع میزبان بیش از 14 میلیون و 269 هزار تماس از مشترکین اپراتورهای ام‌‌.تی.‌ان‌-ایرانسل و رایتل بوده است. در واقع بیش از 78 درصد از کل رومینگ‌های انجام شده در کشور به میزبانی همراه اول بوده است.

همراه اول بالاترین میزبانی رومینگ ملی در کشور را دارد

از آمار فوق 10 میلیون و 229 هزار و 262 تماس مربوط به مشترکین ام.‌تی‌.‌ان-ایرانسل بوده است. در واقع این تعداد نشان می‌دهد در بیش از 10 میلیون تماس در مواقعی که ایرانسل امکان ارائه خدمات ارتباطی به مشترکینش را نداشته، زیرساخت‌های همراه‌اول به کمک مشترکان اپراتور دوم آمده است.

همراه اول بالاترین میزبانی رومینگ ملی در کشور را دارد

درباره رایتل نیز آمارها نشان می‌دهد همراه اول میزبان بیش از چهار میلیون تماس از سوی مشترکان این اپراتور نیز بوده است.

همراه اول بالاترین میزبانی رومینگ ملی در کشور را دارد

در مقابل آماری که خواندید ایرانسل صرفاً میزبان یک میلیون و 696 هزار و 413 تماس از سوی مشترکین همراه اول و دو میلیون و 322 هزار و 245 تماس از سوی مشترکین رایتل بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از آنجایی‌که رایتل زیرساخت‌های ارتباطی چندانی در کشور ندارد،‌ عملاً نقشی نیز در رومینگ ملی نداشته است.

بد نیست بدانید رومینگ ملی درواقع راهکاری است تا با توجه به هزینه‌های بالای تأمین تجهیزات، اپراتورها از الزام خرید تجهیزات برای تمام نقاط صعب‌العبور یا کم‌جمعیت بی‌نیاز شوند و اگر در نقطه‌ای یک اپراتور پوشش ندارد، بتواند از شبکه اپراتور دیگر استفاده کند. براین اساس کاربران اپراتورهای مختلف بدون پرداخت هزینه می‌توانند در نقاط کور به‌اصطلاح روی شبکه اپراتورهای دیگر روم شوند.

موضوع رومینگ ملی به مصوبه‌ای برمی‌گردد که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال ۱۳۹۰ در ارتباط با استفاده متقابل از شبکه اپراتورها تدوین کرد و براساس آن اپراتورهای سیار موظف شدند خدمات رومینگ ملی را برحسب درخواست اپراتور دیگر در اختیار آن قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج