برترین های قرن با محسن عاشوری: همه خوب بودند اما علی کریمی انتخاب اول من است


برترین های قرن با محسن عاشوری: همه خوب بودند اما علی کریمی انتخاب اول من است

این بار نوبت محسن عاشوری بود که برترین های قرن خود را مقابل دوربین طرفداری انتخاب کند

محسن عاشوری یکی دیگر از افرادی است که در پروژه تیم منتخب قرن طرفداری شرکت کرده است.

پیشکسوت تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس که این روزها در بادران مشغول سرمربیگری است، مقابل دوربین طرفداری برترین های قرن خود را انتخاب کرد. در پایان این مطلب هم می توانید فرم تکمیل شده محسن عاشوری را تماشا کنید....

سلام و درود می گویم به مخاطبان رسانه طرفداری. با یکی دیگر از برنامه های تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما هستیم. کنار من محسن عاشوری حضور دارد، سرمربی تیم بادران، ملی پوش سابق و پیشکسوت سابق پرسپولیس که هیچ نیازی به معرفی ندارند. سلام، ممنون که مقابل دوربین طرفداری قرار گرفتید.

سلام به شما و همه مخاطبان این برنامه. در خدمت شما هستم.

به تیم منتخب فکر کرده اید؟

خیلی فکر کردم، از زمانی که به من گفتند خیلی به این قضیه فکر کردم، حقیقتا کار سختی است. نمی شود گفت تیم قرن باید گفت تیم پنجاه سال اخیر و سن من تقریبا به پنجاه سال اخیر می خورد ولی ما بازیکنان زیادی داشتیم از قبل از زمانی که یادمان می آید، آن موقع خیلی بحث فیلمبرداری و فضای رسانه ای به این قدرت نبود و طبیعی است خیلی از بازیکنان قدیمی فوتبال ایران و اولین ها شناخته شده نباشند مثل اکرامی، کاشانی، پرویز دهداری، افتخار این را داشتم که با پرویز خان در اولین دوره ای که برای تیم ملی بازی کردم ایشان حضور داشتند. ما روایت ها شنیدیم راجع به این عزیزان که همه می توانند در تیم منتخب قرن قرار بگیرند ولی آن چیزی که من خودم دیدم و می توانم راجع به آن صحبت کنم، باز هم بازیکنانی هستند که الان هم بازی می کنند و می توانند در این تیم جا بگیرند ولی خب سلیقه است و انتخاب ها محدود است.

اگر موافق باشید برویم سراغ تیم مان و پست دروازه بان.

از نظر من ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده می توانند در این تیم جا بگیرند ولی خب به خاطر اینکه با احمدرضا سال های سال در تیم ملی و در پرسپولیس بازی کرده ام و خصوصیات اخلاقی و سخت کوشی اش را از نزدیک لمس کرده ام، انتخابم عابدزاده است.

برویم یک خط جلوتر. دو دفاع وسط.

سبک بازیکنانی که در خط دفاع بازیسازی می کنند را خیلی می پسندم، الان هم در تیمم مشهود است و در انتخاب بازیکنان مشخص است و استراتژی تیمم است. من در این پست اول محمد پنجعلی را انتخاب می کنم، مدافعی خیلی باهوش و بازی ساز بود. کنار ایشان بازیکنان خیلی خوبی هستند که می توانند جا بگیرند مثل رضا حسن زاده، یحیی گل محمدی و سیدجلال حسینی که من به خاطر تداوم این بازیکن، سیدجلال حسینی را انتخاب می کنم.

دفاع راست.

دفاع راست مرحوم ابراهیم آشتیانی، جواد زرینچه و مهدی مهدوی کیا گزینه های من هستند که به خاطر تعداد زیاد بازی های ملی و حضور در فوتبال روز دنیا مهدی مهدوی کیا را انتخاب می کنم. روح مرحوم آشتیانی و همه عزیزان از دست رفته شاد.

یک مدافع چپ خط دفاع ما را تکمیل می کند.

مرحوم محراب شاهرخی از نظر اکثر کسانی که در این سیستم به اصطلاح به روزتر که مدافعان از خط میانی شروع به بازی می کنند و جلوتر می آیند، این خصوصیات را ایشان داشت ولی قطعا رای من با اختلاف مجتبی محرمی است به خاطر سبک فوتبالش که من و خیلی از فوتبال دوستان سبک او را می پسندیم.

خط دفاع تا اینجا کاملا پرسپولیسی. یک خط برویم جلوتر.

سیستم 2-4-4 را انتخاب می کنم ولی 2-4-4 لوزی نیست و خطی است. در این آرایش مرحوم سیروس قایقران، جواد نکونام، ضیا عربشاهی هستند و در این پست ایران همیشه قوی بوده ولی دو انتخاب من پرویز قلیچ خانی و کریم باقری است.

دو گوش چپ و راست هم می خواهیم.

بله اینجا سخت تر هم است.

هرچه جلوتر می رویم ترافیک بازیکنان هم بیشتر می شود.

فوتبالیست های ایران از لحاظ تکنیکی زبانزد در آسیا بودند و انتخاب سخت تر می شود ولی با احترام به همه من دو هافبک کناری را علی پروین و علی کریمی انتخاب می کنم.

دو مهاجم می خواهیم تا ترکیب یازده نفره را تکمیل کنیم.

به همین راحتی نیست انتخاب دو نفر، من می توانم ده نفر را لیست کنم ولی خب انتخابم را از قبل کرده ام. خیلی ها را بالا پایین کردم و اولویت را گذاشتم به حسن روشن و علی دایی.

از هر نسل می توانیم 5 مهاجم تراز اول نام ببریم.

بله واقعا همین الان می توانیم به طارمی، سردار آزمون هم رای بدهیم و می توانند در این لیست باشند.

یک انتخاب سخت تر داریم، سه بازیکن برتر این تیم.

بازیکن اول علی کریمی، بازیکن دوم علی پروین و سومین نفر علی دایی.

دو مربی می خواهیم برای هدایت این تیم یک مربی داخلی و یک مربی خارجی که سابقه کار در ایران را داشته است.

علی پروین و برانکو ایوانکوویچ.

انتخاب بعدی ما برترین داور قرن است.

علیرضا فغانی با قاطعیت.

در نظرخواهی با قاطعیت و اختلاف صدرنشین هستند و آقای فنایی و جعفر نامدار هم رای دارند.

انتخاب بعدی برترین تیم قرن است.

به نظر من پرسپولیس دهه شصت می تواند بهترین تیم باشد و تیم ملی 98 و تیم المپیک آسیایی 90 که خودم هم افتخارش را داشتم که در این تیم بودم. یک خورده بخواهیم پارتی بازی کنیم تیم 90 را انتخاب می کنم.

انتخاب پایانی ما محدودیتی ندارد، سه ورزشکار برترین قرن از تمام ورزش ها.

از سه ورزش انتخاب می کنم، ورزش اول کشتی و عبدالله موحد. از وزنه برداری محمد نصیری و از والیبال سعید معروف.

برای ثبت این برگه رای امضای شما را می خواهیم.

ما یک یادگاری و سورپرایز هم برای شما داریم، این عکس. اگر خاطره ای دارید بفرمایید.

این عکس فکر می کنم اردوی تیم ملی برای مسابقات صلح و دوستی بوده که در کویت برگزار شد. می توان گفت همه ما در این عکس رگ و ریشه شمالی و گیلانی داریم. مجید نامجومطلق که بچه صومعه سرا است ولی بزرگ شده تهران است. مرحوم سیروس قایقران که بچه انزلی است، امیر افتخاری که بچه رشت است، رضا عابدیان که رشتی است ولی بزرگ شده تهران است و خود من هم که اصالتا گیلانی هستم ولی در نوشهر به دنیا آمده ام. ما به نوعی گیلانی های تیم ملی آن زمان بودیم.

خاطره ای دارید از آن اردو؟

تمامش خاطره است ولی خب در این اردو خاطره ای بد داشتم و مصدومیت بود. خیلی زحمت کشیدم.

اگر لطف کنید روی تصویر خودتان را امضا کنید. من دیگر سوالی ندارم، صحبت پایانی را به شما واگذار می کنم.

ممنون از شما و برنامه قشنگتان، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم برای تمام مردم ایران به خصوص ورزشکاران و عزیزانی که هستند در تیم قرن و خیلی هایشان هم که دیگر بازی نمی کنند. فقط سیدجلال حضور دارد، آرزوی موفقیت دارم در آستانه بازی های انتخابی جام جهانی برای تیم ملی.

ممنون از شما و فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

فرم نظرخواهی تکمیل شده محسن عاشوری

برترین های قرن با محسن عاشوری: همه خوب بودند اما علی کریمی انتخاب اول من است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است