عیب یابی خودرو با یک دستگاه دانش بنیان ایرانی


عیب یابی خودرو با یک دستگاه دانش بنیان ایرانی

مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان گفت: موفق به طراحی و تولید یک دستگاه عیب یاب خودرو شده‌ایم که استفاده از آن نیاز به دانش فنی خاصی ندارد.


در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
عیب یابی خودرو با یک دستگاه دانش بنیان ایرانی

مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان گفت: موفق به طراحی و تولید یک دستگاه عیب یاب خودرو شده‌ایم که استفاده از آن نیاز به دانش فنی خاصی ندارد.

مهرداد شاه عطاری مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عیب یاب خودرو دستگاهی است که به راحتی بر روی وسایل نقلیه نصب می‌شود. در واقع راننده با اتصال این دستگاه به پورت‌های عیب یاب خودرو با کد‌های خطایی که به برنامه مورد نظر داده می‌شود، متوجه ایراد خودرو شده و با آگاهی نسبت به مشکل خودرو در صورت نیاز، به تعمیرگاه مراجعه می‌کند.

او افزود: مشاهده دقیق مقادیر سنسور‌های تمامی کامپیوتر‌های خودرو و اندازه گیری دقیق مصرف سوخت در حالت کارکرد درجا و حرکت، اندازه گیری شتاب صفر تا صد، مشاهده پمپ بنزین‌های اطراف و استعلام خلافی خودرو از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است که شرکت ما توانسته آن را طراحی کند.

شاه عطاری بیان کرد: یکی از مزیت‌های دستگاه عیب یاب خودرو که در شرکت ما طراحی شده این است که بدون نیاز به سیم کشی داخل خودرو و یا دانش فنی خاصی به راحتی قابل نصب است و تنها با استفاده از بلوتوث می‌توان به این دستگاه وصل شده و به مشکلات خودرو پی برد.

او گفت: از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه، پشتیبانی کامل از تمام قسمت‌های فنی خودرو‌ است. در حقیقت اگر خودروی جدیدی توسط خودروساز‌ها عرضه شود، کمتر از یک هفته این دستگاه از خودروی جدید پشتیبانی خواهد کرد.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان افزود: نمونه داخلی ما نه تنها مزیت‌های بیشتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد بلکه هیچ محدودیتی در زمینه انجام تست‌های مورد نیاز نخواهد داشت. این درحالی است که نمونه‌های خارجی این دستگاه که معمولا ساخت چین هستند صرفا ارتباط یک طرفه‌ای را با کامپیوتر موتور خودرو برقرار کرده و اطلاعات محدود تری را ارائه می‌دهند.

شاه عطاری در خصوص تولید انبوه این دستگاه گفت: این دستگاه نه تنها به فاز تولید صنعتی رسیده، بلکه ما در حال صادر کردن آن به کشور‌های همسایه از جمله عراق و آذربایجان هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز