کتاب «نُگومی» در قشم رونمایی شد


کتاب «نُگومی» در قشم رونمایی شد

قشم- ایرنا- آیین رونمایی از کتاب «نُگومی» اثر عبدالرضا دشتی زاده سه‌شنبه شب با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین رونمایی از این آیین گفت: حفظ و معرفی میراث تاریخی و ناملموس جزیره، نشان از توانمندی جامعه محلی و راهی جهت توسعه گردشگری میراث در این منطقه است.

علی درویش پور افزود: با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری غنی موجود در جزیره می توانیم قشم را به برند گردشگری کشور تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: معرفی عرصه های اقتصادی و گردشگری قشم در تلفیق با فرهنگ جامعه محلی، دیدی جامع از ظرفیت‌های گوناگون جزیره را به مردم سایر نقاط کشور ارائه می‌دهد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: تدوین و انتشار محصولات فرهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در جزیره می تواند به معرفی بهتر ظرفیت های قشم کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: رشد دانایی و فرهیختگی جامعه از مسیر کتاب، کتابخوانی و مطالعه هدفمند می گذرد و باید برای توسعه این فرهنگ در میان قشرهای مختلف برنامه ریزی کرد.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن استفاده از تمامی ظرفیت ها به ویژه گردشگری در جزیره قشم است.

کتاب «نُگومی» در ۱۳۸ صفحه، نمایی از فرهنگ بومی جزیره قشم را به تصویر کشیده و موزه‌های مردم شناسی موجود در منطقه را معرفی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟