اولین گردهمایی بین الملی با عنوان بقیع حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص) برگزار می شود


اولین گردهمایی بین الملی با عنوان بقیع حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص)  برگزار می شود

نجاتی از برگزاری اولین گردهمایی بین الملی بقیع حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص) خبر داد و گفت: این گردهمایی هفتم شوال مطابق با چهارشنبه 29 اردیبهشت در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار می شود.

حجت الاسلام دکتر سعید نجانی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص اولین گردهمایی بین الملی بقیع حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص) گفت: این گردهمایی هفتم شوال مطابق با چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در دفتر نمایندگی بعثه رهبری برگزار می شود.


این مسئول پروژه بقیع پژوهی در پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: گردهمایی بین الملی بقیع حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص) با حضور نخبگان حوزه دانشگاه جهان اسلام از مذاهب اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: این گردهمایی که به همت پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی به صورت مجازی و نیمه حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.


نجاتی همچنین از رونمایی پنج آثار جدید تولید شده در حوزه بقیع در پژوهشکده حج و زیارت خبر داد و بیان کرد: در این برنامه مساله تخریب بقیع از نگاه حقوق بین الملل، فقه شیعه و تاریخ مورد بررسی قرار می گیرد.


نجاتی گفت: همچنین از جدیدترین ماکت ضریح ائمه بقیع فردا در گردهمایی بقیع حرم ائمه و اصحاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در پژوهشکده حج و زیارت رونمایی می شود.


وی افزود: بعثه مقام معظم رهبری بعد از مطالعاتی به این نتیجه رسید که برای بزرگداشت بقیع باید یک حرکت بین المللی صورت پذیرد که یک بعدش، بعد داخلی و دیگری بعد جهانی است که در بعد جهانی از منظر و رویکرد تراسپ به مسئله بقیع پرداخته می شود.


نجاتی در ادامه اظهار کرد: از این رو بزرگداشت صدمین سال تخریب بقاع بقیع با نام《جنت البقیع مرجع الائمه والاصحاب》 را در دستور کار خود قرار داده است که انشاءالله در سال 1404 برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه واحد بقیع پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت دارای دو سایت فعال هم است تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد علمی، زیربنا و بیس کارهای تبلیغاتی و فرهنگی برای بقیع است لذا واحد بقیع پژوهی در پژوهشکده حج و زیارت تشکیل شده است.

نجاتی با اشاره به دو سایت فعال علمی در پژوهشکده حج و زیادت خاطر نشان کرد: این سایت ها هم به صورت موضوعی مقالات و کتب مرتبط با بقیع را نشر می دهند و هم مدیا و رسانه های مرتبط با بقیع را منتشر می کنند که یکی از سایت هایش baghi.ir و دیگری جنت البقیع است که این دومی زیرمجموعه پژوهشکده حج و زیارت می باشد.


این مسئول پروژه بقیع پژوهی در پژوهشکده حج و زیارت با بیان اینکه
این سایت ها در حال حاضر با زبان فارسی فعالیت می کنند افزود: در آینده هم به زبان های دیگر فعالیت خواهند کرد و یک منبع علمی برای اقدامات دیگر محسوب خواهند شد.


وی خاطر نشان کرد: همچنین یک نظام نامه ای طراحی و به دانشگاه ها ارسال کردیم تا مراکز علمی و دانشگاه ها به سمت انجام فعالیت های پژوهشی و علمی سوق پیدا کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل