تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز امروزه به یکی از محبوب ترین و پربازده ترین روش های تبلیغاتی در میان کسب و کارها تبدیل شده است. این روش تبلیغاتی با اینکه به دلیل تحریم ایران به روش معمول برای کاربران ایرانی در دسترس نیست، باز هم یکی از پرطرفدار ترین و هدفمند ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود که تحریم هم نتوانسته مانع انجام آن شود. مهم ترین دلیل محبوبیت این روش تبلیغاتی نسبت به سایر انواع تبلیغات هم مقرون به صرفه بودن آن است.

راهنمای جامع تبلیغات گوگل

اما تبلیغات گوگل چیست و از چه طریق باعث تبلیغ کسب و کار شما می شود؟ اگر برای کسب و کار خود صاحب یک وب سایت هستید، می توانید برای جذب مشتری از تبلیغات گوگل استفاده کنید. حتماً می دانید که گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو در جهان و همچنین در ایران می باشد. در هر ثانیه بیش از 40 هزار جستجو در گوگل انجام می شود، بنابراین تعداد مخاطبانی که می توانید از گوگل جذب کنید با هیچ روش تبلیغاتی دیگر قابل مقایسه نیست.

با استفاده از تبلیغات در گوگل، شما می توانید به گوگل بگویید تا در ازای پرداخت هزینه تبلیغات توسط شما، گوگل سایت شما را به کاربرانی که کلمات و عبارات مرتبط با محصولات و خدمات شما (کلمات کلیدی) را در گوگل جستجو می کنند نمایش دهد.

کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل چیست؟

کسب و کار شما در هر حوزه کاری که باشد، دارای کلمات و عباراتی است که کاربران آن کلمات را در گوگل جستجو می کنند، به این کلمات و عبارات "کلمات کلیدی" گفته می شود. با استفاده از گوگل ادز شما می توانید لیستی از این کلمات تهیه کرده و برای گوگل تعیین کنید تا هر زمان که کاربری آن کلمات را جستجو کرد گوگل سایت شما را به کاربر نمایش دهد. در گوگل ادز محدودیتی برای تعداد کلمات کلیدی وجود ندارد و سایت شما می تواند با هر تعداد کلمه که می خواهید با استفاده از تبلیغات گوگل، نمایش داشته باشد.

برای مثال اگر کسب و کار شما در مورد فروش کفش است این کلمات می تواند کلمات کلیدی شما باشد:

خرید کفش، فروش کفش، خرید اینترنتی کفش، قیمت کفش و ...

اکانت تبلیغات گوگل چیست؟

اگر شما برای کسب و کار خود صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید، می بایست این کار را توسط یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات گوگل ادز انجام دهید. برای شروع تبلیغات شما شرکت های فوق می بایست یک اکانت تبلیغات گوگل برای شما تهیه کرده و پس از شارژ اکانت تبلیغات گوگل مورد نظر تبلیغات شما را در اکانت مورد نظر ایجاد کنند.

کلمات کلیدی مورد نظر شما در این مرحله توسط کارشناس تبلیغات گوگل مورد نظر وارد اکانت گوگل ادز شما می شود. (شما می توانید کلمات کلیدی را خودتان انتخاب کنید و یا می توانید از کارشناس تبلیغات بخواهید کلمات کلیدی را برای شما انتخاب کند). در نهایت نیز متن آگهی تبلیغاتی شما نوشته می شود و تبلیغات شما فعال می شود.

بعد از فعال شدن تبلیغات گوگل برای وب سایت شما در صورتی که کاربری کلمات کلیدی شما را در گوگل جستجو کند، آگهی تبلیغاتی شما به کاربر نمایش داده می شود و اگر کاربر بر روی آگهی تبلیغاتی شما کلیک کند وارد سایت شما می شود.

راهنمای جامع تبلیغات گوگل

هزینه تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

گفتیم که اگر از تبلیغات گوگل استفاده کنید، کاربران پس از جستجو کلمات مرتبط با کسب و کار شما، آگهی تبلیغاتی شما را در گوگل مشاهده می کنند. جالب است بدانید که این کار برای شما به صورت رایگان انجام می شود!

بله درست متوجه شدید، نمایش آگهی تبلیغاتی شما با استفاده از گوگل ادز کاملاً رایگان خواهد بود و تنها زمانی که کاربری بر روی سایت شما کلیک کند باید به گوگل هزینه پرداخت کنید. به همین دلیل برخی از گوگل ادز به اسم تبلیغات کلیکی نیز یاد می کنند.

یکی دیگر از موارد مربوط به هزینه تبلیغات در گوگل این است که برای شما این امکان وجود دارد که برای هزینه تبلیغات خود سقف مصرف روزانه بگذارید. با انجام این کار شما می توانید برای گول تعیین کنید که هزینه تبلیغات شما در طول یک روز حداکثر چه مبلغی باشد.

برای مثال اگر سقف مصرف روزانه تبلیغات خود را صد هزار تومان قرار دهید. در صورتیکه آگهی تبلیغاتی شما در طول یک روز هیچ کلیکی نداشته باشد و فقط نمایش داشته باشد شما تمام هزینه صد هزار تومان برای شما باقی می ماند. اگر پنج کلیک دریافت کنید، به اندازه پنج کلیک از هزینه روزانه شما مصرف می شود و اگر تبلیغات شما تعداد بیشتری کلیک بگیرد در نهایت هزینه مصرفی از صد هزار تومان بیشتر نخواهد شد.

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل چقدر است؟

اما این که به ازای هر کلیک چه مبلغی از بودجه روزانه تبلیغات شما کسر می شود، موضوع پیچیده ای است که در این مقاله به طور مختصر به این موضوع خواهیم پرداخت.

در گوگل ادز پارامتر مهمی بنام امتیاز کیفی وجود دارد. این امتیاز از طرف گوگل به کیفیت تبلیغات و وب سایت شما داده می شود. هزینه ای که به ازای هر کلیک از بودجه روزانه تبلیغات شما کسر می گردد به این امتیاز و همچنین میزان رقابت در کلمات کلیدی شما بستگی دارد. هرچقدر امتیاز کیفی بالاتری داشته باشید هزینه هر کلیک برای شما ارزان تر می شود و بالعکس. امتیاز کیفی پایین می تواند هزینه هر کلیک را برای شما افزایش دهد.

در کل تبلیغات گوگل یکی از مقرون به صرفه ترین، کم ریسک ترین و پر بازده ترین انواع تبلیغات است. به این دلیل که

در تبلیغات گوگل فقط و فقط به ازای کلیک کاربران باید به گوگل هزینه پرداخت کنید. کاربرای که بر روی سایت آگهی تبلیغاتی و سایت شما کلیک می کنند فرادی هستند که خدمات و محصولات شما را در گوگل جستجو کرده اند و به دنبال خدمات و محصولات شما بوده اند، بنابراین شما کلیک های غیر مرتبط نخواهید داشت و 100% کلیک های دریافتی از گوگل ادز هدفمند محسوب می شوند.

گروه تبلیغاتی فامین ادز ، یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه خدمات تبلیغات گوگل می باشد که برای انجام خدمات مرتبط به گوگل ادز، اعم از ساخت اکانت تبلیغات گوگل، انتخاب کلمات کلیدی و ... از مشاوره کارشناسان این مجموعه استفاده کنید. نقطه قوت مجموعه فامین ادز پشتیبانی قوی تیم حرفه ای این مجموعه می باشد، بنابراین با خیالی راحت می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید.