خبرهای مهم عراقچی از مذاکرات وین


خبرهای مهم عراقچی از مذاکرات وین

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت که پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی و تصمیم گیری در پایتخت‌هاست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) و پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: این نشستی است که بیش از دو هفته مذاکرات برگزار خواهد شد و یک جمع بندی صورت خواهد گرفت و مجددا هیأت‌ها برای مشورت به پایتخت‌ها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در دو هفته گذشته پیشرفت‌های خوبی انجام شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است که امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم آمد، بتوانیم درباره آن مسائل ان‌شاءالله به یک جمع بندی برسیم.

معاون وزیر خارجه درباره دیدارها و نشست‌های کارگروه‌ها نیز خاطرنشان کرد: نشست‌ها فشرده بود و در همه سطوح به صورت دوجانبه و چند جانبه نشست داشتیم.بین هیأت‌های مختلف و در سطوح کارشناسی و در سطح بنده نشست داشتیم و در طول بحث‌ها تلاش کردیم درباره موضوعاتی که مورد اختلاف است به جمع بندی برسیم و اختلافات را رفع کرده یا هر چه کمتر کنیم.

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین اظهار داشت: الان در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم جمع بندی کلی داشته باشیم. چند موضوع کلیدی هست که باید حل شود. روی بقیه موارد توافق وجود دارد روی متن‌ها نگارش خوبی صورت گرفته است و الان موقعی است که یک رجوع مجدد به پایتخت‌‌ها انجام و مشورت‌های آخر انجام شود و ان‌شاءالله بعد از آن مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟