دارایی، تیم ریشه‌دار تهران احیا شد


تیم فوتبال دارایی پس از حدود 30 سال دوباره توسط یکی از فوتبالیست‌های سابق احیا شد.

به گزارش "ورزش سه"، دارایی یکی از تیم های ریشه دار فوتبال تهران و ایران است. این باشگاه در سال ۱۳۱۵ تأسیس شد و از نخستین تیم‌های تهران بود که طرفدار خودش را داشت و دیدار توفان و دارایی در سال ۱۳۲۴ اولین مسابقه مهم و تاریخ ساز باشگاهی در ایران بود که ۱۵ هزار تماشاگر داشت. این باشگاه چند بار قهرمان فوتبال باشگاه های تهران شده است. حسین فکری، محراب شاهرخی، عزیز اصلی، جلال طالبی، حمید علیدوستی، سعید مراغه چیان، جعفر مختاری فر، مهدی فنونی زاده، بهروز سلطانی، رضا رضایی منش، رضا نعلچگر، صمد مرفاوی و منصور پورحیدری از بازیکنان سابق سرشناس دارایی که کمتر کسی است که در فوتبال نام آنها را نشنیده باشد. همچنین امیر حاج رضایی و منصور امیر آصفی نیز از مربیان دارایی در گذشته به شمار می آمدند.


دارایی که یکبار قهرمان ایران و هفت بار قهرمان باشگاه های تهران شده پس از چیزی حدود ۳۰ سال توسط مبین درخشان، بازیکن سابق تیم فوتبال پیکان، فجر سپاسی و تیم ملی امید ایران در لیگ سه راه اندازی و احیا شد. دارایی در اولین بازی خودش پس از حضور درخشان به عنوان مالک توانست در دیداری با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل بعثت کرمانشاه به پیروزی برسد. بازیکنان دارایی در این دیدار با همان پیراهن های طرح قدیمی دارایی به میدان رفتند و پیروز شدند و خودشان را به عنوان یک مدعی در لیگ سه مطرح کردند.

دارایی، تیم ریشه‌دار تهران احیا شد


این تیم با تلاش مجموعه ای فوتبالی که دور هم جمع شدند در تلاش هستند دارایی را به سطح اول فوتبال ایران برسانند اتفاقی که کاش در مورد تیم هایی مثل پاس، راه آهن، هما، برق و ... نیز رخ دهد و شاهد حضور تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال ایران در لیگ‌های حرفه ای باشیم، تیم هایی که هر کدام طرفداران و علاقه مندان بیشماری در فوتبال ایران دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...